وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
بدون عنوان
سه شنبه 7 / 12 / 1386 ساعت 14:22 | بازدید : 4390 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


سه شنبه 23 / 11 / 1390 ساعت 3:2 | بازدید : 4816 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

کیومرث صالح می گوید :

برای تکمیل گزارش به زندان رفتم . هنگامی که با یکی از افسران وارد زندان شدم قاضی محمد در حال خواندن نماز بود . افسر مزبور خبر اعزام قاضی ها به تهران را به مشارالیهم داد صدر و سیف قاضی بسیار مسرور شدند و اما قاضی محمد از حضور و اعلام خبر ما کوچکترین تغییری بخود راه نداد قاضی ها وسایل خود را جمع کردند و از افسر مسئول خوستند جهت تامین مخارج سفر از منازلشان برای انها پول بیاورند اما نامبرده گفت مسئوولیت سفر و تامین هزینه ها بر عهده ارتش است . هر قاضی در معیت 10 سرباز مسلح ، سوار یک خودرو نظامی شد . عصر همان روز مقررات منع امد و شد و حکومت نظامی در مهاباد اعلام شد در میدان «چوار چرا » خانه سه طبقه ای وجود داشت که یک در ان به سوی میدان باز می شد این خانه از روز پیش به بهانه اسکان موقت هیات اعزامی تخلیه شده بود اتومبیل حامل قاصی محمد که جلو دو خودرو دیگر حرکت می کرد در میدان چوارچرا متوقف شد قاصی محمد سئوال کرد : چرا اینجا توقف می کنید ؟ افسر پاسخ داد : مبدا حرکت جنابعالی به تهران از اینجاست . هنگامی که قاصی محمد از اتومبیل پیاده و وارد راهرو شد ، دادستان نیکوزاد و چند سرباز مسلح را به همراه رئیس بهداشت که تازه از تهران وارد شده بود ، دید بر روی یک میز قرانی قرار داده شده بود . در ان لحظه قاصی متوجه شد که سفر تهران فریبی بیش نبوده است . دادستان سرهنگ نیکوزاد حکم دادگاه را قرائت و به قاصی اعلام کرد حکم هر چه سریعتر باید اجرا شود .

سرهنگ نیکوزاد به قاضی گفت : هر چه سریعتر وصیت نامه ای تنظیم کنید . قاصی نیز بلافاصله پشت میز نشست و شروع به نوشتن وصیت نامه کرد در مدتی کوتاه چندین صفحه نوشت اما بزودی خسته شد و از ملای مهاباد خواست سخنان او را در وصیت نامه یادداشت نماید قاضی محمد بسیار با تانی سخن می گفت : " فلان زمین و فلان مکان و فلان مسجدو مدرسه و بیمارستان را تاسیس کنید تا ایندگان از ان استفاده کنند ". همگامی که وصیت نامه به پایان رسید ، حدود 5/2 ساعت به نماز و راز و نیاز با خدا گذشت دادستان از طولانی شدن نماز قاضی کاملا عصبی شده یود پس از اتمام راز و نیاز قاضی از دادستان خواست مطالب دیگری بعنوان مردم کردستان به وصیت نامه بیفزاید دادستان دستور داد کاغذ و قلم اماده کنند . قاضی محمد به ملا گفت : هر چه می گویم بنویس ملا پاسح داد : قربان چه بنویسم ؟ شاید دادستان اجازه ندهد قاضی محمد بتندی پاسخ داد :

دادستان کیست که به من امرو نهی کند ؟ انچه من می گویم بنویس .

کیومرث صالح در ادامه می گوید :

قاضی محمد مطالب را به فارسی ادا کرد و از ملا خواست ان را به کردی بنویسد . ملا گفت : قربان ! نمی دانم به کوردی بنویسم . قاضی محمد با ناراحتی گفت : اینهم یک دیگر از بدبختی های ملت کورد و خود نوشتن اغاز کرد :



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک شنبه 21 / 11 / 1390 ساعت 9:35 | بازدید : 5158 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

اطلاعیه ستاد انتخابات در مورد صلاحیت داوطلبان

در این اطلاعیه آمده است: طبق زمانبندی و تقویم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بعد از پایان یافتن مهلت قانونی ثبت نام کاندیداها در مورخ 9/10/90 بررسی اولیه پرونده داوطلبان نمایندگی مجلس از تاریخ 10/10/90 لغایت 19/10/90 بعد از استعلام از مراجع چهارگانه، در هیئت های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه به صورت محرمانه انجام گرفت و نتایج بررسی ها در تاریخ 20/10/90 به صورت کتبی و محرمانه به داوطلبان رد صلاحیت شده اعلام می شود و به صورت رسمی نیز به هیئت نظارت شورای نگهبان در مرکز استان ارسال می شود و داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند از تاریخ 21/10/90 لغایت 24/10/90 شکایت خود را به هیئت نظارت استان تحویل دهند، سپس هیئت نظارت استان رسیدگی به شکایات وهمچنین اظهارنظر در مورد صلاحیت تمام داوطلبان را در دستور کار خود قرار می دهد.به اطلاع می رساند به منظور حفظ حرمت افراد و جلوگیری از تضییع حقوق اجتماعی کاندیداها کلیه مراحل بررسی ها و استعلام ها به طور کامل محرمانه بوده و رسیدگی به شکایات و اظهارنظر در مورد صلاحیت تمام داوطلبان ظرف مدت هفت روز از تاریخ 25/10/90 تا 1/11/90 توسط هیئت نظارت استان انجام می گیرد و نتیجه بررسی ها حداکثر تا 1/11/90 به فرمانداری حوزه انتخابیه اعلام می شود.بنابراین هر نوع گمانه زنی و اظهار نظر در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبان توسط مطبوعات، رسانه ها، سایت ها و یا اشخاص غیر مسئول و پخش شایعات در این مورد غیر قانونی بوده و موجب تضییع حقوق کاندیداها می شود و با توجه به اینکه بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی وزارت کشور و به موجب ماده 35 آئین نامه اجرایی انتخابات اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه انتخابیه در تاریخ 2/12/90 توسط وزارت کشور انجام می گیرد از این رو هر نوع انتشار اسامی و گمانه زنی درباره رد صلاحیت و یا احراز صلاحیت کاندیداها تا پایان مراحل رسیدگی های گوناگون که در هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت و در نهایت در شورای نگهبان انجام می گیرد غیرقانونی بوده و در صورت شکایت کاندیداها پیگرد قانونی خواهد داشت.


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


یک شنبه 21 / 11 / 1390 ساعت 9:35 | بازدید : 6022 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

از سایت انتخابات مجلس نهم دیدن فرمائید

انتخابات مجلس نهم



|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نظريكي از طرفداراران مهندس بيگلري
یک شنبه 21 / 11 / 1390 ساعت 4:40 | بازدید : 4642 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

دوستان گرامی، سقزی ها و بانه ای های محترم با سلام
بنده به چند دلیل فکر می کنم آقای مهندس بیگلری کاندیدای شایسته می باشند



|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


یک شنبه 21 / 11 / 1390 ساعت 4:40 | بازدید : 5462 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

نظرات در سایت مجلس نهم در خصوص محمد سلیم زهرابی

http://www.ipe9.com



|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


سخني باآقاي حيدري نماينده دورهشتم مجلس حوزه سقزوبانه
یک شنبه 21 / 11 / 1390 ساعت 4:40 | بازدید : 5016 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

سخنی بافخرالدین حیدری

اگر چه تا زمان اعلام قطعی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مدت زمان چند روزه ای باقیست اما با اعلام نظر هیات های اجرایی و نظارت تقریبا" صلاحیت نامزدهایی که از مدت ها قبل خود را برای این دوره از رقابت ها آماده کرده بودند مشخص شده است.

با نگاهی به اسامی مطرح این دوره از انتخابات در استان در می یابیم که همگی نمایندگان فعلی مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی برای حضور مجدد ثبت نام کرده اند.بنابراین می توان گفت این نمایندگان علیرغم اینکه برخی از آنها سابقا" طی مصاحبه هایی اعلام کرده بودند که برای انتخابات کاندیدا نخواهند شد عزم خود را برای حضور مجدد بر صندلی بهارستان جزم کرده و با تمام پتانسیل خود سعی در موفقیت رقابت آتی را دارند.

البته درک عزم جدیشان را می توان با رجوع به حضور تبلییغات گونه این افراد در نشست های گوناگون و حضور در میان مردم حوزه انتخابیه شان و رایزنی های وسیع با اقشار و گروههای مختلف که این روزها رنگ بیشتری به خود گرفته به نیکی ملاحظه کرد.شاید جالب باشد بدانیم وجه مشترک این نمایندگان در مواجهه با مردم درباره علت حضور مجدد در مجلس انجام خدمت بیشتر اعلام شده و این افراد همچون نامزدهای دیگر که هیچ سابقه ای در مجلس ندارند از بسیاری از کم کاری ها در استان و شهرستان خود گله مند بوده و اکثرا" برای مستمعین از طرح ها و برنامه های خود می گویند(همان برنامه هایی که سابقا" و در ادوار قبلی نیز گفته اند)

اما آن چیزی که بسیار کمتر از این نمایندگان فعلی دیده می شود ارائه کارنامه کاری خود در طول سه سال و اند اخیر بوده ، کارنامه ای که قطعا" بازگو کردن و نشان دادن آن به مردم سبب شناخت بیشتر از راندمان و پتانسیل کاری این افراد خواهد بود.

مطمئنا" یکی از وجوهی که این وکلا باید به موکلین خود یعنی مردم پاسخگو باشند همین ارائه عملکرد در طی مدت زمان نمایندگایشان است که کمتر این مورد را سراغ داریم.البته بنده از نزدیک شاهد تلاش و کوشش برخی از این عزیزان در طول این مدت بوده و الحق والانصاف تا حدودی توانسته اند از ظرفیت موقعیت نمایندگیشان در تصمیمات کشوری که منجر به نتیجه در استان و یا شهرستان شود به خوبی استفاده نمایند.

اما سئوال من از جناب حیدری این است براستی چرا شما در جلسات تبلیغاتی خود یا آقای (س.ز) که حضرتعالی اسپانسر ایشان هستی: چرا فقط به ارائه برنامه پرداخته و کمتر از عملکرد خود سخن به میان آورده و یا حاضر به پاسخگویی به منتقدان خود نمی باشید؟

علی ایحال به جهت طولانی نشدن مطالب، سئوالاتی را به مختصر خدمت نماینده فعلی مجلس مطرح نموده و امیدوارم این دوست بزرگوار ما صادقانه پاسخگوی این پرسش ها باشند.

و اما پرسش ها؛
1-چرا هیچ نماینده ای از استان در کمیسسون عمران و کشاورزی مجلس عضویت نداشته ( یا اگر تشریف داشتن با حضور کمرنگ خود و پایین آوردن سطح مطالبات موکلین خود ) در حالیکه شرایط استان در زمینه کشاورزی ایجاب می نموده حداقل یک نماینده از کردستان به عضویت این کمیسیون در آید؟آیا نمایندگان محترم برای عضویت در کمیسیون یاد شده تلاشی نموده اند؟اگر پاسخ مثبت است علت ناکامی چه بوده و اگر پاسخ منفی می باشد باید پرسید آیا براستی برای این عزیزان عضویت در این کمیسیون حائز اهمیت نبوده است؟

2-نمایندگان کردستان و علی الخصوص شما عضو کمیسیون های مختلف(کمیسیون اقتصادی،بهداشت و ...) تا چه اندازه ای توانسته اند از نفوذ و جایگاه خود در این کمیسیون ها برای پیشرفت و آبادانی حوزه های انتخابیه و استان کردستان استفاده درست نمایند؟

3-ارتباط و تعامل شما و نمایندگان فعلی کردستان در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به چه اندازه بوده و میزان مشارکت و همکاری آنان در آوردن پروژه های بزرگ کشوری به استان و نه یک یا دو شهر خاص چگونه می باشد؟

4-آیا تا کنون به بررسی مصوبات اجرا نشده سفرهای ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه خود و استان پرداخته و چه اقداماتی در مسیر حل و رفع مشکلات موجود و به سرانجام رسیدن این مصوبات داشته اند؟

5-از مشاوره اساتید دانشگاهی و نخبگان شهری و استانی به چه میزان استفاده نموده و تا چه اندازه ای در تحقق نتایج این مشاوره ها تلاش نموده اند؟

6-در طول مدت زمان سه سال و اندی که از مدت زمان نمایندگی این بزرگواران گذشته تا چه اندازه ای در مناطق مختلف حوزه نمایندگی خود حضور داشته و از نزدیک به بررسی مشکلات و موانع پرداخته و چند بار حاضر به ارائه عملکرد به مردم و نقد فعایت های خود شده اند؟

7-به چند درصد از قول ها و شعار های انتخاباتی خود جامه عمل پوشیده و علت عدم تحقق برخی از شعارها و وعده های تبلیغاتی آنان چه بوده است؟

8-بطور شفاف نقش خود را در جابجایی و انتصاب مدیران در حوزه شهرستانی و استانی برای مردم چگونه تشریح می نمایند؟آیا شایعه هایی پیرامون انتصابات عوامل اجرایی ستاد برخی از نمایندگان و یا بستگان نزدیکشان در پست های مدیریتی صحت دارد؟

البته سئوالات بیشتری در اینخصوص مطرح بوده که از پرداختن کلی به آن صرفنظر می نمایم. اما روی سخنم بار دیگر با نامزدهای انتخابات آتی این است که بیاییم تنها شعارهای را در تبلیغات خود به مردم خوبمان وعده دهیم که محقق شدن آن در دسترس بوده و از وعده دادن موارد دست نیافتنی خود را بر حذز داریم چرا که مردم ما آگاهانه قدم به پای صندوق های رای گذارده و تمامی این اعمال رابه شایستگی و درایت رصد می نمایند.

با احترام دلسوز مردم شریف بانه و سقز

منبع: http://majles9-saghez-baneh.blogfa.com/



|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


یک شنبه 21 / 11 / 1390 ساعت 4:40 | بازدید : 5244 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نظرسنجيهاي بي اساس وبنيان راببينيد!!
یک شنبه 21 / 11 / 1390 ساعت 4:40 | بازدید : 5069 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

براساس آخرین نظر سنجی های اینترنی

سید وفا حسینی و محمد سلیم زهرابی پیشتاز رقابتها هستند: