وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
طویل ترین رود جهان
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 2819 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
طولانی ترین رود دنیا با۶۶۷۰کیلومتر که از دو شاخه نیل سفید و نیل آبی شکل می گیردـنیل آبی از کوه های اتیوپی و نیل سفید از دریاچه ویکتوریا سر چشمه گرفته و در خارطوم به هم می پیوندند و رود بزرگ نیل را تشکیل می دهند و پس از عبور از کشور های بروندی و روآند و اوگاندا و سودان ومصر به دریای مدیترانه میریزد.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عجایب هفتگانه
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 2842 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
۱ـاهرام مصر:

اهرام ثلاثه یادبودفراعنه و آرامگاه آن ها ساخته شده که  این اهرام عظیم نسبت به سایرعجایب هفتگانه قدیمی تر است و هنوز هم جز عجیب ترین و مرموز ترین آثار به جا مانده از بشر بوده و قدمت آن در حدود۴۰۰۰ سال می باشدبزرگترین آن هرم خئوپس می باشد.

۲ـباغ های معلق بابل:

باغ معلق در ساحل رود فرات قرار داشته است.این باغ ها حدود۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به دستور بخت النصر پادشاه بابل برای تفریح همسرش در چند طبقه از درختان و گیاهان و گل ها تشکیل شده بود که به وسیله ی بردگان آبیاری می شد.ارتفاع این باغ ها از سطح زمین ۴۰متر بوده است.

۳ـفانوس دریایی اسکندریه:

در قرن سوم پیش از میلا به دستور اسکندر مقدونی در انتها شهر اسکندریه و کنار دریای مدیترانه ی فعلی در جزیره ی فاروس اولین چراغ دریایی جهان ساخته شد.این چراغ در شب نور داشت و روز ها یک ستون دود از آن بلند می شد و در حدود ۱۵۰۰ سال پابرجا بود.

۴ـآرامگاه.................

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگ آب دریاها
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 2916 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
رنگ آب دریاها:

آب دریاها در اصل بی رنگ است اما به دلیل عناصر آلی و معدنی انعکاس نور و عمق آب در رنگ دریا موثر است.آب دریا در نواحی قطبی به دلیل وجود پلانگتون ها از نوع دیاتمه سبز رنگ است.رنگ زرد دریا به دلیل رسوباتی که توسط رودخانه ها از خشکی وارد دریا می شود مثل دریای زرد چین که از ورود خاک ها لسی که توسط رود هوانگهو وارد این دریا می شود زرد رنگ است.

رنگ سرخ خلیج کالیفرنیا وجود نوعی الک از نوع دیاتمه های قرمز است.شفافیت آب دریا به میزان نفوذ اشعه خورشید وابسته است.رنگ آسمان نیز خود ناشی از جذب و انعکاس طیف های مرئی خورشید از نوع باندکوتاه آبی و بنفش است.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیارات
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 3462 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

توضیحات سیارات بر اساس فاصله از خورشید:


سیاره عطارد


نام فارسی:تیر           نام عربی:عطارد          نام لاتین:مرکوری


سیاره زهره


نام فارسی:ناهید       نام عربی:زهره            نام لاتین:ونوس


سیاره زمین


نام فارسی:زمین       نام عربی:ارض             نام لاتین:ارت


سیاره بهرام


نام فارسی:بهرام      نام عربی:مریخ              نام لاتین:مارس


سیاره برجیس


نام فارسی:برجیس    نام عربی:مشتری      نام لاتین:ژوپیتر


سیاره کیوان


نام فارسی:کیوان      نام عربی:زحل              نام لاتین:ساترن


سیاره اورانوس


نام عربی و فارسی ندارد زیرا تازه شناخته شده.هرشل کاشف این

سیاره است.


سیاره نپتون


به دلیل نور آبی به نام خدای دریاها نام گذاری شده است.


سیاره پلوتون


آخرین سیاره شناخته شده منظومه شمسی است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیارات1
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 3241 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

سیارات۱:


عطارد:


علت نام مرکوری به آن سرعت زیادش است.اگر این سرعت را نداشته

باشد جذب خورشید می شود و مدت حرکت وضعی یعنی چرخش به دور

خود۵۹روز و حرکت انتقالی به دور خورشید۸۸روز است و فاصله آن تا

خورشید۵۸میلیون کیلومتر است.


زهره:


ونوس به معنی الهه زیبایی می باشد و زهره پرنور ترین سیاره منظومه

شمسی است.حرکت چرخشی آن۲۴۴روز که از سال آن طولانی تر است و

حرکت انتقالی به دور خورشید۲۲۵روز و فاصله آن تا خورشید۱۰۸میلیون

کیلومتر است.

زمین:


حرکت چرخشی(به دور خود)۲۴ساعت و حرکت انتقالی آن۳۶۵روز

است.فاصله آن تا خورشید ۱۵۰میلیون کیلومتر و دارای یک قمر است.


بهرام(مریخ):


مارس یعنی.........                                    
 

                                                                      


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نام گذاري محلات قديمي تهران
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 3380 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

نام گذاری محلات قدیمی تهران




سید خندان
سیدخندان پیرمردی دانا و البته خنده‌رو بوده که پیشگویی‌های او زبانزد مردم بوده است. دلیل نامگذاری این منطقه نیز احترام به همین پیرمرد بوده است؛ البته بعدها نام سید خندان بر ایستگاه اتوبوسی در جاده قدیم شمیران هم اطلاق می‌شده است.
فرمانیه
در گذشته املاک زمین های این منطقه متعلق به کامران میرزا نایب‌السلطنه بوده است و بعد از مرگ وی به عبدالحسین میرزا فرمانفرما فروخته شده است.
فرحزاد
این منطقه به دلیل آب و هوای فرح انگیزش به همین نام معروف شده است.
شهرک غرب
دلیل اینکه این محله به نام شهرک غرب معروف شد ساخت مجتمع های مسکونی این منطقه با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و به مانند مجتمع های مسکونی آمریکایی بوده و در گذشته نیز محل اسکان بسیاری از خارجی ها بوده است.
آجودانیه
آجودانیه در شرق نیاوران قرار دارد و تا اقدسیه ادامه پیدا می کند. آجودانیه متعلق به رضاخان اقبال السلطنه وزیر قورخانه ناصرالدین شاه بوده، او ابتدا آجودان مخصوص شاه بوده است.
اقدسیه
نام قبلی اقدسیه (تا قبل از ۱۲۹۰ قمری) حصار ملا بوده است. ناصرالدین شاه زمین های آنجا را به باغ تبدیل و برای یکی از همسران خود به نام امینه اقدس (اقدس الدوله) کاخی ساخت و به همین دلیل این منطقه به اقدسیه معروف شد.
جماران
زمین های جماران متعلق به سید محمد باقر جمارانی از روحانیان معروف در زمان ناصر الدین شاه بوده است. برخی از اهالی معتقدند که در کوه های این محله از قدیم مار فراوان بوده و مارگیران برای گرفتن مار به این ده می آمدند و دلیل نامگذاری این منطقه نیز همین بوده است و عده ای هم معتقدند که جمر و کمر به معنی سنگ بزرگ است و چون از این مکان سنگ‌های بزرگ به دست می آمده ‌است‌، آن‌جا را جمران‌، یعنی محل به‌دست آمدن جمر نامیده‌اند.
پل رومی
پل رومی در واقع پل کوچکی بوده که دو سفارت روسیه و ترکیه را هم متصل می کرده است. عده‌ای هم معتقدند که نام پل از مولانا جلال‌الدین رومی گرفته‌شده است‌.
جوادیه (در جنوب تهران)
بسیاری از زمین های جوادیه متعلق به آقای فرد دانش بوده است که اهالی محل به او جواد آقا بزرگ لقب داده بودند. مسجد جامعی نیز توسط جواد آقا بزرگ در این منطقه بنا نهاده است که به نام مسجد فردانش هم معروف است.
داودیه (بین میرداماد و ظفر)
میرزا آقاخان نوری صدر اعظم این اراضی را برای پسرش‌، میرزا داودخان‌، خرید و آن را توسعه داد. این منطقه در ابتدا ارغوانیه نام داشت و بعدها به دلیل ذکر شده داودیه نام گرفت‌.
درکه
اگر چه هنوز دلیل اصلی نامگذاری این محل مشخص نیست اما برخی آنرا مرتبط به نوعی کفش برای حرکت در برف که در این منطقه استفاده می شده و به زبان اصلی درگ نامیده می شده است دانسته اند.
دزاشیب (نزدیکی تجریش)
روایت شده است که قلعه بزرگی در این منطقه به نام آشِب وجود داشته است و در گذشته نیز به این منطقه دزآشوب و دزج سفلی و در لهجه محلی ددرشو می گفتند.
زرگنده
احتمالا” دلیل نامگذاری این محل کشف سکه ها و اشیاء قیمتی در این محل بوده است. در گذشته این منطقه ییلاق کارکنان روسیه بوده است.
قلهک
کلمه قلهک از دو کلمه قله و ک‌ تشکیل شده است که قله معرب کلمه کله‌، مخفف کلات به معنای قلعه است‌. عقیده اهالی بر این است که به دلیل اهمیت آبادی قلهک که سه راه گذرگاه‌های لشگرک‌، ونک و شمیران بوده است‌، به آن (قله- هک) گفته شده است‌.
کامرانیه
زمین‌های این منطقه ابتدا به میرزا سعیدخان‌، وزیر امور خارجه‌تعلق داشت، و سپس کامران میرزا پسربزرگ ناصرالدین شاه‌، با خرید زمین‌های حصاربوعلی‌، جماران و نیاوران‌، اهالی منطقه را مجبور به ترک زمین‌ها کرد و سپس آن جا را کامرانیه نامید.
محمودیه
(بین پارک وی تا تجریش یا ولیعصر تا ولنجک)
در این منطقه باغی بوده است که متعلق به حاج میرزا آقاسی بوده است و چون نام او عباس بوده آنرا عباسیه می گفتند. سپس علاءالدوله این باغ بزرگ را از دولت خرید و به نام پسرش‌، محمودخان احتشام‌السلطنه‌، محمودیه نامید.
نیاوران
نام قدیم این منطقه گردوی بوده است و برخی معتقدند در زمان ناصرالدین شاه نام این ده به نیاوران تغییر کرده است به این ترتیب که نیاوران مرکب از نیا (حد، عظمت و قدرت‌)؛ ور (صاحب‌) و ان‌ علامت نسبت است و در مجموع یعنی کاخ دارای عظمت‌.
ونک
نام ونک تشکیل شده است از دو حرف (ون‌) به نام درخت و حرف (ک) که به صورت صفت ظاهر می‌شود.
یوسف آباد
منطقه یوسف آباد را میرزا یوسف آشتیانی مستوفی‌الممالک در شمال غربی دارالخلافه ناصری احداث کرد و به نام خود، یوسف آباد نامید.
پل چوبی
قبل از این که شهر تهران به شکل امروزی خود درآید، دور شهر دروازه هایی بنا شده بود تا دفاع از شهر ممکن باشد. یکی از این دروازه‌ها، دروازه شمیران بود با خندق‌هایی پر از آب در اطرافش که برای عبور از آن‌، از پلی چوبی استفاده می‌شد. امروزه از این دروازه و آن خندق پر از آب اثری نیست‌، اما این محل همچنان به نام پل چوبی معروف است.
شمیران
نظریات مختلفی درباره این نام شمیران وجود دارد. یکی از مطرح ترین دلایل عنوان شده ترکیب دو کلمه سمی یا شمی به معنای سرد و ران به معنای جایگاه است و در واقع شمیران به معنای جای سرد است. به همین ترتیب نیز تهران به معنای جای گرم است. همچنین در نظریه دیگری به دلیل وجود قلعه نظامی در این منطقه به آن شمیران می گفتند و همچنین برخی نیز معتقدند که‌ یکی از نه ولایت ری را شمع ایران می گفتند که بعدها به شمیران تبدیل شده است.
گیشا
نام گیشا که در ابتدا کیشا بوده است برگرفته از نام دو بنیانگذار این منطقه (کینژاد و شاپوری) می باشد.
منیریه (در جنوب ولیعصر)
منیریه در زمان قاجار یکی از محله های اعیان نشین تهران بوده و گفته شده نام آن از نام زن کامران‌میرزا، یکی از صاحب‌ منصبان قاجر، به نام منیر گرفته شده‌است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


........................
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 995 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

چگونه برگ نیلوفر مشکل ناسا را حل کرد ؟

لباسی که با ان فضانوردان روی ماه راهپیمایی کردند مشکلات زیادی برای انها داشت . دلیل آن این بود که سطح ماه با خاکی پوشیده شده است که  اگرچه آردمانند است ولی بعلت نبودن عوامل فرسایشی مانند باران و باد سمباده ای باقی مانده است . این خاک بود که مشکلات عدیده ای پدید می اورد :به لباسها آسیب می رساند ، تجهیزات فضایی را خراب می کرد .

ناسا گروهی را مامور رسیدگی به این مشکل کرد و  آنها تصمیم گرفتند که از طبیعت برای حل این مشکل استفاده کنند و این گروه برگ نیلوفر را یافتند . زیرا برگ نیلوفر خاصیت خود پاک کنندگی دارد  و سطح آن براق و تمیز باقی می ماند . دلیل آن در اعماق ساختار میکروسکوپی اش نهفته است . ساختار آن مملو از برامدگیها و فرورفتگی هایی ست که باعث می شود فقط یک درصد از اب با سطح برگ تماس یابد و بهمین خاطر اب سر خرده و به زمین می ریزد .

امروزه نه تنها دیگر فضانوردان مشکلات قبل را ندارند بلکه این تکنولوژی از فضا به زمین امده و لباسهایی ضد آب را پدید اورده است .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


موجودات فضایی وجود ندارند!
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 2572 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

موجودات فضایی وجود ندارند!

 تمام شواهد موجود در عالم نشان می دهد که حتما موجوداتی بجز ما در این عالم وجود دارند . دانشمندان مطمئن هستند و فقط دنبال پیدا کردن محل استقرار آنها می باشند . هزینه های هنگفتی در این راه خرج شده و می شود .

من هم در اولین جلساتی که کار نجوم را اغاز کردم با پی بردن به عظمت این دنیا مطمئن شدم که این واقعیت محض است ، اما عجبا که مغز تمامی ما در کنترل کسانی ست که قرن ها ست مغز سیاه ، سفید ، زرد و سرخ را هدایت می کنند ......

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منظومه شمسی چگونه شکل گرفت ؟
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 2844 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

منظومه شمسی چگونه شکل گرفت ؟

 

پنج میلیون سال پیش ابر عظیمی از گاز و غبار تشکیل سحابی خورشیدی را داد. بر اثر چرخش این ابر مواد در مرکز جمع شده و بر اثر گرمتر شدن  مرکز همجوشی هسته ای بوجود آمد و عاقبت خورشید شکل گرفت .

چرخش این ابر ادامه داشت ، ابری که شامل هیدروژن ، هلیم ، سنگ و یخ بود . در حین چرخش این ابر از حالت کروی خارج شده و شکل قرصی بخود گرفت . با ادامه چرخش سنگهای نزدیک خورشید به هم پیوستند و سیاره های درونی را تشکیل دادند . در نواحی دورتر یخ یا سنگ و فلز به هم پیوستند و سیاره های خارجی را شکل دادند .

 اختر شناسان بر این عقیده هستند  که در انقباض اولیه ابر،موج ضربه ای یک نواختر دخیل بوده است ( در هنگام انفجار یک نواختر هسته در خود می رمبد و بر اثر آن موج ضربه ای بوجود می آید )

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زباله های فضایی
31 / 2 / 1396 ساعت 9:35 | بازدید : 3415 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

زباله های فضایی 

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که ماهواره هایی که به فضا می روند و در مدارزمین قرار میگیرند بعد از اتمام ماموریت چه اتفاقی برایشان رخ می دهد ؟ آیا به مکان اولیه شان یعنی همان مکانی که از آنجا پرتاب شده اند ، باز خواهند گشت ؟

 این ماهواره ها بعد از اصابت به جو زمین و بر اثر اصطکاک می سوزند ولی بعضی از آنها بطورکامل نسوخته بلکه در دریا ویا روی زمین فرود می آیند. مورد قابل مثال  ماهواره ساده و کوچک ایرانی به نام امید با پهنای 40 سانتی متر و وزن 27 کیلوگرم بود که بعد از اتمام ماموریت هفت هفته ای خود با جو زمین برخورد کرد و طبق برنامه در اقیانوس اطلس فرود آمد .

بعضی از ماهواره ها هم  با اتمام ماموریتشان همچنان بدور زمین  در حال چرخیدن هستند . البته ماهواره هایی هم هستند که بدلیل پدید آمدن مشکلاتی قبل از اتمام ماموریتشان در همان فضا منفجر شده و از آنها هزاران تکه ده سانتی متری یا کمتر از ده سانتی متر بجا می ماند (قابل ذکر است که پر زباله سازترین فعالیت فضایی مربوط به پرتاب آزمایشی موشکی از چین در سال 2007 بود که انفجار آن باعث باقی گذاشتن 35000 جسم بزرگتر از یک سانتی متر شد که تخمین زده شده  که 35 سال طول می کشد که اینها در جو بسوزند.) نکته بسیار جالب این است که 90 درصد از اجسامی که هم اکنون بدورزمین در حال چرخش هستند همین ماهوره های از رده خارج شده و یا همین اجسام ریز هستند !به همه اینها می گویند: زباله های فضایی و یا پس ماندهای فضایی .

ما فکر می کنیم که این زباله ها به خودی خود برای ما ضرری نخواهند داشت ( البته بماند که تکه هایی که به زمین می رسند به کجاها برخورد خواهند کرد ؟!) اما آنچه بسیار  مسئله ساز شده است برای خود فضا شناسان می باشد  : این قطعات می توانند با سرعت 30000 یا 40000 کیلومتر بر ساعت به فضا پیماها برخورد کنند یعنی با سرعتی بیشتر از یک گلوله که 25000 کیلومتر بر ساعت است . در سال 1982 تکه ای رنگ از همین ماهواره های منفجر شده که یک پنجم میلیمتر اندازه اش بود توانست سوراخی به اندازه 4 میلیمتر! بر روی پنجره یک شاتل فضایی بوجود آورد . راه حلی که  برای تمیز کردن فضا پیشنهاد شد این بود که روبوتی به فضا بفرستند که این ماهواره های از رده خارج شده را به دام انداخته و توسط لیزری که نیرویش را از نور خورشید می گیرد آنها را به قطعات ریزتر تبدیل کرده و بعد برای بازیافت به ایستگاه بین المللی برگرداند .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طویل ترین رود جهان
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 2880 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
طولانی ترین رود دنیا با۶۶۷۰کیلومتر که از دو شاخه نیل سفید و نیل آبی شکل می گیردـنیل آبی از کوه های اتیوپی و نیل سفید از دریاچه ویکتوریا سر چشمه گرفته و در خارطوم به هم می پیوندند و رود بزرگ نیل را تشکیل می دهند و پس از عبور از کشور های بروندی و روآند و اوگاندا و سودان ومصر به دریای مدیترانه میریزد.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عجایب هفتگانه
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 3062 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
۱ـاهرام مصر:

اهرام ثلاثه یادبودفراعنه و آرامگاه آن ها ساخته شده که  این اهرام عظیم نسبت به سایرعجایب هفتگانه قدیمی تر است و هنوز هم جز عجیب ترین و مرموز ترین آثار به جا مانده از بشر بوده و قدمت آن در حدود۴۰۰۰ سال می باشدبزرگترین آن هرم خئوپس می باشد.

۲ـباغ های معلق بابل:

باغ معلق در ساحل رود فرات قرار داشته است.این باغ ها حدود۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به دستور بخت النصر پادشاه بابل برای تفریح همسرش در چند طبقه از درختان و گیاهان و گل ها تشکیل شده بود که به وسیله ی بردگان آبیاری می شد.ارتفاع این باغ ها از سطح زمین ۴۰متر بوده است.

۳ـفانوس دریایی اسکندریه:

در قرن سوم پیش از میلا به دستور اسکندر مقدونی در انتها شهر اسکندریه و کنار دریای مدیترانه ی فعلی در جزیره ی فاروس اولین چراغ دریایی جهان ساخته شد.این چراغ در شب نور داشت و روز ها یک ستون دود از آن بلند می شد و در حدود ۱۵۰۰ سال پابرجا بود.

۴ـآرامگاه.................

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگ آب دریاها
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 3063 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
رنگ آب دریاها:

آب دریاها در اصل بی رنگ است اما به دلیل عناصر آلی و معدنی انعکاس نور و عمق آب در رنگ دریا موثر است.آب دریا در نواحی قطبی به دلیل وجود پلانگتون ها از نوع دیاتمه سبز رنگ است.رنگ زرد دریا به دلیل رسوباتی که توسط رودخانه ها از خشکی وارد دریا می شود مثل دریای زرد چین که از ورود خاک ها لسی که توسط رود هوانگهو وارد این دریا می شود زرد رنگ است.

رنگ سرخ خلیج کالیفرنیا وجود نوعی الک از نوع دیاتمه های قرمز است.شفافیت آب دریا به میزان نفوذ اشعه خورشید وابسته است.رنگ آسمان نیز خود ناشی از جذب و انعکاس طیف های مرئی خورشید از نوع باندکوتاه آبی و بنفش است.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیارات
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 3284 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

توضیحات سیارات بر اساس فاصله از خورشید:


سیاره عطارد


نام فارسی:تیر           نام عربی:عطارد          نام لاتین:مرکوری


سیاره زهره


نام فارسی:ناهید       نام عربی:زهره            نام لاتین:ونوس


سیاره زمین


نام فارسی:زمین       نام عربی:ارض             نام لاتین:ارت


سیاره بهرام


نام فارسی:بهرام      نام عربی:مریخ              نام لاتین:مارس


سیاره برجیس


نام فارسی:برجیس    نام عربی:مشتری      نام لاتین:ژوپیتر


سیاره کیوان


نام فارسی:کیوان      نام عربی:زحل              نام لاتین:ساترن


سیاره اورانوس


نام عربی و فارسی ندارد زیرا تازه شناخته شده.هرشل کاشف این

سیاره است.


سیاره نپتون


به دلیل نور آبی به نام خدای دریاها نام گذاری شده است.


سیاره پلوتون


آخرین سیاره شناخته شده منظومه شمسی است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیارات1
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 3180 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

سیارات۱:


عطارد:


علت نام مرکوری به آن سرعت زیادش است.اگر این سرعت را نداشته

باشد جذب خورشید می شود و مدت حرکت وضعی یعنی چرخش به دور

خود۵۹روز و حرکت انتقالی به دور خورشید۸۸روز است و فاصله آن تا

خورشید۵۸میلیون کیلومتر است.


زهره:


ونوس به معنی الهه زیبایی می باشد و زهره پرنور ترین سیاره منظومه

شمسی است.حرکت چرخشی آن۲۴۴روز که از سال آن طولانی تر است و

حرکت انتقالی به دور خورشید۲۲۵روز و فاصله آن تا خورشید۱۰۸میلیون

کیلومتر است.

زمین:


حرکت چرخشی(به دور خود)۲۴ساعت و حرکت انتقالی آن۳۶۵روز

است.فاصله آن تا خورشید ۱۵۰میلیون کیلومتر و دارای یک قمر است.


بهرام(مریخ):


مارس یعنی.........                                    
 

                                                                      


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نام گذاري محلات قديمي تهران
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 2696 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

نام گذاری محلات قدیمی تهران




سید خندان
سیدخندان پیرمردی دانا و البته خنده‌رو بوده که پیشگویی‌های او زبانزد مردم بوده است. دلیل نامگذاری این منطقه نیز احترام به همین پیرمرد بوده است؛ البته بعدها نام سید خندان بر ایستگاه اتوبوسی در جاده قدیم شمیران هم اطلاق می‌شده است.
فرمانیه
در گذشته املاک زمین های این منطقه متعلق به کامران میرزا نایب‌السلطنه بوده است و بعد از مرگ وی به عبدالحسین میرزا فرمانفرما فروخته شده است.
فرحزاد
این منطقه به دلیل آب و هوای فرح انگیزش به همین نام معروف شده است.
شهرک غرب
دلیل اینکه این محله به نام شهرک غرب معروف شد ساخت مجتمع های مسکونی این منطقه با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و به مانند مجتمع های مسکونی آمریکایی بوده و در گذشته نیز محل اسکان بسیاری از خارجی ها بوده است.
آجودانیه
آجودانیه در شرق نیاوران قرار دارد و تا اقدسیه ادامه پیدا می کند. آجودانیه متعلق به رضاخان اقبال السلطنه وزیر قورخانه ناصرالدین شاه بوده، او ابتدا آجودان مخصوص شاه بوده است.
اقدسیه
نام قبلی اقدسیه (تا قبل از ۱۲۹۰ قمری) حصار ملا بوده است. ناصرالدین شاه زمین های آنجا را به باغ تبدیل و برای یکی از همسران خود به نام امینه اقدس (اقدس الدوله) کاخی ساخت و به همین دلیل این منطقه به اقدسیه معروف شد.
جماران
زمین های جماران متعلق به سید محمد باقر جمارانی از روحانیان معروف در زمان ناصر الدین شاه بوده است. برخی از اهالی معتقدند که در کوه های این محله از قدیم مار فراوان بوده و مارگیران برای گرفتن مار به این ده می آمدند و دلیل نامگذاری این منطقه نیز همین بوده است و عده ای هم معتقدند که جمر و کمر به معنی سنگ بزرگ است و چون از این مکان سنگ‌های بزرگ به دست می آمده ‌است‌، آن‌جا را جمران‌، یعنی محل به‌دست آمدن جمر نامیده‌اند.
پل رومی
پل رومی در واقع پل کوچکی بوده که دو سفارت روسیه و ترکیه را هم متصل می کرده است. عده‌ای هم معتقدند که نام پل از مولانا جلال‌الدین رومی گرفته‌شده است‌.
جوادیه (در جنوب تهران)
بسیاری از زمین های جوادیه متعلق به آقای فرد دانش بوده است که اهالی محل به او جواد آقا بزرگ لقب داده بودند. مسجد جامعی نیز توسط جواد آقا بزرگ در این منطقه بنا نهاده است که به نام مسجد فردانش هم معروف است.
داودیه (بین میرداماد و ظفر)
میرزا آقاخان نوری صدر اعظم این اراضی را برای پسرش‌، میرزا داودخان‌، خرید و آن را توسعه داد. این منطقه در ابتدا ارغوانیه نام داشت و بعدها به دلیل ذکر شده داودیه نام گرفت‌.
درکه
اگر چه هنوز دلیل اصلی نامگذاری این محل مشخص نیست اما برخی آنرا مرتبط به نوعی کفش برای حرکت در برف که در این منطقه استفاده می شده و به زبان اصلی درگ نامیده می شده است دانسته اند.
دزاشیب (نزدیکی تجریش)
روایت شده است که قلعه بزرگی در این منطقه به نام آشِب وجود داشته است و در گذشته نیز به این منطقه دزآشوب و دزج سفلی و در لهجه محلی ددرشو می گفتند.
زرگنده
احتمالا” دلیل نامگذاری این محل کشف سکه ها و اشیاء قیمتی در این محل بوده است. در گذشته این منطقه ییلاق کارکنان روسیه بوده است.
قلهک
کلمه قلهک از دو کلمه قله و ک‌ تشکیل شده است که قله معرب کلمه کله‌، مخفف کلات به معنای قلعه است‌. عقیده اهالی بر این است که به دلیل اهمیت آبادی قلهک که سه راه گذرگاه‌های لشگرک‌، ونک و شمیران بوده است‌، به آن (قله- هک) گفته شده است‌.
کامرانیه
زمین‌های این منطقه ابتدا به میرزا سعیدخان‌، وزیر امور خارجه‌تعلق داشت، و سپس کامران میرزا پسربزرگ ناصرالدین شاه‌، با خرید زمین‌های حصاربوعلی‌، جماران و نیاوران‌، اهالی منطقه را مجبور به ترک زمین‌ها کرد و سپس آن جا را کامرانیه نامید.
محمودیه
(بین پارک وی تا تجریش یا ولیعصر تا ولنجک)
در این منطقه باغی بوده است که متعلق به حاج میرزا آقاسی بوده است و چون نام او عباس بوده آنرا عباسیه می گفتند. سپس علاءالدوله این باغ بزرگ را از دولت خرید و به نام پسرش‌، محمودخان احتشام‌السلطنه‌، محمودیه نامید.
نیاوران
نام قدیم این منطقه گردوی بوده است و برخی معتقدند در زمان ناصرالدین شاه نام این ده به نیاوران تغییر کرده است به این ترتیب که نیاوران مرکب از نیا (حد، عظمت و قدرت‌)؛ ور (صاحب‌) و ان‌ علامت نسبت است و در مجموع یعنی کاخ دارای عظمت‌.
ونک
نام ونک تشکیل شده است از دو حرف (ون‌) به نام درخت و حرف (ک) که به صورت صفت ظاهر می‌شود.
یوسف آباد
منطقه یوسف آباد را میرزا یوسف آشتیانی مستوفی‌الممالک در شمال غربی دارالخلافه ناصری احداث کرد و به نام خود، یوسف آباد نامید.
پل چوبی
قبل از این که شهر تهران به شکل امروزی خود درآید، دور شهر دروازه هایی بنا شده بود تا دفاع از شهر ممکن باشد. یکی از این دروازه‌ها، دروازه شمیران بود با خندق‌هایی پر از آب در اطرافش که برای عبور از آن‌، از پلی چوبی استفاده می‌شد. امروزه از این دروازه و آن خندق پر از آب اثری نیست‌، اما این محل همچنان به نام پل چوبی معروف است.
شمیران
نظریات مختلفی درباره این نام شمیران وجود دارد. یکی از مطرح ترین دلایل عنوان شده ترکیب دو کلمه سمی یا شمی به معنای سرد و ران به معنای جایگاه است و در واقع شمیران به معنای جای سرد است. به همین ترتیب نیز تهران به معنای جای گرم است. همچنین در نظریه دیگری به دلیل وجود قلعه نظامی در این منطقه به آن شمیران می گفتند و همچنین برخی نیز معتقدند که‌ یکی از نه ولایت ری را شمع ایران می گفتند که بعدها به شمیران تبدیل شده است.
گیشا
نام گیشا که در ابتدا کیشا بوده است برگرفته از نام دو بنیانگذار این منطقه (کینژاد و شاپوری) می باشد.
منیریه (در جنوب ولیعصر)
منیریه در زمان قاجار یکی از محله های اعیان نشین تهران بوده و گفته شده نام آن از نام زن کامران‌میرزا، یکی از صاحب‌ منصبان قاجر، به نام منیر گرفته شده‌است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


........................
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 1226 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

چگونه برگ نیلوفر مشکل ناسا را حل کرد ؟

لباسی که با ان فضانوردان روی ماه راهپیمایی کردند مشکلات زیادی برای انها داشت . دلیل آن این بود که سطح ماه با خاکی پوشیده شده است که  اگرچه آردمانند است ولی بعلت نبودن عوامل فرسایشی مانند باران و باد سمباده ای باقی مانده است . این خاک بود که مشکلات عدیده ای پدید می اورد :به لباسها آسیب می رساند ، تجهیزات فضایی را خراب می کرد .

ناسا گروهی را مامور رسیدگی به این مشکل کرد و  آنها تصمیم گرفتند که از طبیعت برای حل این مشکل استفاده کنند و این گروه برگ نیلوفر را یافتند . زیرا برگ نیلوفر خاصیت خود پاک کنندگی دارد  و سطح آن براق و تمیز باقی می ماند . دلیل آن در اعماق ساختار میکروسکوپی اش نهفته است . ساختار آن مملو از برامدگیها و فرورفتگی هایی ست که باعث می شود فقط یک درصد از اب با سطح برگ تماس یابد و بهمین خاطر اب سر خرده و به زمین می ریزد .

امروزه نه تنها دیگر فضانوردان مشکلات قبل را ندارند بلکه این تکنولوژی از فضا به زمین امده و لباسهایی ضد آب را پدید اورده است .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


موجودات فضایی وجود ندارند!
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 2767 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

موجودات فضایی وجود ندارند!

 تمام شواهد موجود در عالم نشان می دهد که حتما موجوداتی بجز ما در این عالم وجود دارند . دانشمندان مطمئن هستند و فقط دنبال پیدا کردن محل استقرار آنها می باشند . هزینه های هنگفتی در این راه خرج شده و می شود .

من هم در اولین جلساتی که کار نجوم را اغاز کردم با پی بردن به عظمت این دنیا مطمئن شدم که این واقعیت محض است ، اما عجبا که مغز تمامی ما در کنترل کسانی ست که قرن ها ست مغز سیاه ، سفید ، زرد و سرخ را هدایت می کنند ......

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منظومه شمسی چگونه شکل گرفت ؟
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 2707 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

منظومه شمسی چگونه شکل گرفت ؟

 

پنج میلیون سال پیش ابر عظیمی از گاز و غبار تشکیل سحابی خورشیدی را داد. بر اثر چرخش این ابر مواد در مرکز جمع شده و بر اثر گرمتر شدن  مرکز همجوشی هسته ای بوجود آمد و عاقبت خورشید شکل گرفت .

چرخش این ابر ادامه داشت ، ابری که شامل هیدروژن ، هلیم ، سنگ و یخ بود . در حین چرخش این ابر از حالت کروی خارج شده و شکل قرصی بخود گرفت . با ادامه چرخش سنگهای نزدیک خورشید به هم پیوستند و سیاره های درونی را تشکیل دادند . در نواحی دورتر یخ یا سنگ و فلز به هم پیوستند و سیاره های خارجی را شکل دادند .

 اختر شناسان بر این عقیده هستند  که در انقباض اولیه ابر،موج ضربه ای یک نواختر دخیل بوده است ( در هنگام انفجار یک نواختر هسته در خود می رمبد و بر اثر آن موج ضربه ای بوجود می آید )

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زباله های فضایی
31 / 2 / 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 3060 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

زباله های فضایی 

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که ماهواره هایی که به فضا می روند و در مدارزمین قرار میگیرند بعد از اتمام ماموریت چه اتفاقی برایشان رخ می دهد ؟ آیا به مکان اولیه شان یعنی همان مکانی که از آنجا پرتاب شده اند ، باز خواهند گشت ؟

 این ماهواره ها بعد از اصابت به جو زمین و بر اثر اصطکاک می سوزند ولی بعضی از آنها بطورکامل نسوخته بلکه در دریا ویا روی زمین فرود می آیند. مورد قابل مثال  ماهواره ساده و کوچک ایرانی به نام امید با پهنای 40 سانتی متر و وزن 27 کیلوگرم بود که بعد از اتمام ماموریت هفت هفته ای خود با جو زمین برخورد کرد و طبق برنامه در اقیانوس اطلس فرود آمد .

بعضی از ماهواره ها هم  با اتمام ماموریتشان همچنان بدور زمین  در حال چرخیدن هستند . البته ماهواره هایی هم هستند که بدلیل پدید آمدن مشکلاتی قبل از اتمام ماموریتشان در همان فضا منفجر شده و از آنها هزاران تکه ده سانتی متری یا کمتر از ده سانتی متر بجا می ماند (قابل ذکر است که پر زباله سازترین فعالیت فضایی مربوط به پرتاب آزمایشی موشکی از چین در سال 2007 بود که انفجار آن باعث باقی گذاشتن 35000 جسم بزرگتر از یک سانتی متر شد که تخمین زده شده  که 35 سال طول می کشد که اینها در جو بسوزند.) نکته بسیار جالب این است که 90 درصد از اجسامی که هم اکنون بدورزمین در حال چرخش هستند همین ماهوره های از رده خارج شده و یا همین اجسام ریز هستند !به همه اینها می گویند: زباله های فضایی و یا پس ماندهای فضایی .

ما فکر می کنیم که این زباله ها به خودی خود برای ما ضرری نخواهند داشت ( البته بماند که تکه هایی که به زمین می رسند به کجاها برخورد خواهند کرد ؟!) اما آنچه بسیار  مسئله ساز شده است برای خود فضا شناسان می باشد  : این قطعات می توانند با سرعت 30000 یا 40000 کیلومتر بر ساعت به فضا پیماها برخورد کنند یعنی با سرعتی بیشتر از یک گلوله که 25000 کیلومتر بر ساعت است . در سال 1982 تکه ای رنگ از همین ماهواره های منفجر شده که یک پنجم میلیمتر اندازه اش بود توانست سوراخی به اندازه 4 میلیمتر! بر روی پنجره یک شاتل فضایی بوجود آورد . راه حلی که  برای تمیز کردن فضا پیشنهاد شد این بود که روبوتی به فضا بفرستند که این ماهواره های از رده خارج شده را به دام انداخته و توسط لیزری که نیرویش را از نور خورشید می گیرد آنها را به قطعات ریزتر تبدیل کرده و بعد برای بازیافت به ایستگاه بین المللی برگرداند .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یاسررفسنجانی ودعوت به مشارکت درانتخابات
چهار شنبه 25 / 2 / 1396 ساعت 1:44 | بازدید : 3581 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
ﯾﺎﺳﺮ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ : ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ - ﯾﺎﺳﺮ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﮔﻔﺖ : ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ، ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﮐﺮﺩنیوز ، ﯾﺎﺳﺮ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﻋﺼﺮ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﯾﮑﺸﻨﺒﻪ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﺣﺎﻣﯿﺎﻥ ﺩﮐﺘﺮ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ ، ﺑﺮﺟﺎﻡ ﺭﺍ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩﻫﺎﯼ ﻣﻬﻢ ﺩﻭﻟﺖ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﻇﻬﺎﺭﺩﺍﺷﺖ : ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺻﻼﺣﺎﺕ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﮐﺘﺮ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺍﺭﺷﺪ ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﻮﺩ . ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﺩﺭ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺣﮑﺎﻡ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺠﺎ ﺣﻞ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﺧﺎﺭﺝ ﻧﺸﻮﺩ . ﻭﯼ ﺍﻓﺰﻭﺩ : ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﮐﺘﺮ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ ﻣﯽ ﺷﺪ ، ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﻮﺏ ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺧﻮﺩ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﻌﺪ ﺷﯿﻮﻩ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻃﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺣﮑﺎﻡ ﺑﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﻭ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮔﺎﻡ ﺍﻭﻝ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﺴﺎﺭﺕ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺭﺍ ﻣﺘﺤﻤﻞ ﺷﺪ . ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ : ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺎﻟﻬﺎ 4 ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ ﺩﺭ ﻓﺼﻞ 7 ﻣﺎﺩﻩ 39 ﺗﺎ 49 ﻣﻨﺸﻮﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﻋﻠﯿﻪ ﻣﺎ ﺻﺎﺩﺭ ﺷﺪ . ﻣﻨﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﺎﻡ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺳﺨﺖ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻧﯿﺎ ﻋﻠﯿﻪ ﻣﺎ ﺑﻮﺩ ﺣﺘﯽ ﯾﮏ ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ ﺑﺮ ﻋﻠﯿﻪ ﺁﻥ ﺻﺎﺩﺭ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﺬﺍ 4 ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ ﻭ ﻧﯿﺰ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﺨﺖ ﺑﺮ ﻋﻠﯿﻪ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺻﺎﺩﺭ ﺷﺪ . ﻭﯼ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﺮﺩ : ﭼﻪ ﺣﻤﻠﻪ ﻣﯽ ﺷﺪ ﭼﻪ ﻧﻤﯽ ﺷﺪ ، ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺑﺮ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﻮﺩ ، ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ ﻧﻔﺖ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﻣﺨﺎﺯﻥ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻋﺪﻡ ﺍﺳﺘﺨﺮﺍﺝ ﺁﺳﯿﺐ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﯼ ﺩﯾﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ . ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ ﻧﻔﺖ 20 ﺗﺎ 30 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﻓﺖ . ﺍﺯ ﺟﯿﺐ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﮔﺰﺍﻓﯽ ﺩﺍﺩﯾﻢ . ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻦ ﺑﺴﺖ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩ . ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩ : ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ 2 ﺳﺎﻝ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﺍﺩﻧﺪ ، ﺑﻪ ﺻﺤﻨﻪ ﺁﻣﺪ ﻭ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﻧﺪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺩﮐﺘﺮ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﺑﻮﺩﯾﺪ ، ﻭﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 92 ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﮕﻮﺋﯿﺪ ﺷﯿﻮﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﻭﯼ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻭ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﺩﺍﺷﺖ : ﺗﻤﺎﻡ ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺑﺎ ﺩﺭﺍﯾﺖ ﺍﻭ ﺩﺭ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﺭﻓﻊ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﯿﻢ . ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮐﺮﺩ : ﺑﺮﺟﺎﻡ ﯾﮏ ﺩﺷﻤﻦ ﻧﺪﺍﺷﺖ ، ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ، ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ، ﺩﻟﻮﺍﭘﺴﺎﻥ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻭ ﺩﻟﻮﺍﭘﺴﺎﻥ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﭼﻬﺎﺭ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﺑﻮﺩﻧﺪ . ﻗﺪﺭﺕ ﺩﻟﻮﺍﭘﺴﺎﻥ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﻫﻢ ﺯﺩﻥ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻧﺒﻮﺩ . ﻭﯼ ﻣﺘﺬﮐﺮ ﺷﺪ : ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺳﻪ ﭘﺮﭼﻢ؛ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﯽ ، ﺍﺻﻼﺣﺎﺕ ﻭ ﭘﺮﭼﻢ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺳﻪ ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﯾﺎﺳﺮ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺧﺎﻃﺮﻧﺸﺎﻥ ﺳﺎﺧﺖ : ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ . ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺁﮔﺎﻩ ﺳﺎﺯﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ . ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﻫﻔﺖ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻭ ﻓﺎﺭﻍ ﺍﻟﺘﺤﺼﯿﻞ ﺩﺍﺭﺩ ، ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﯿﺰﺍﻥ . ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ . ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺗﻌﻄﯿﻠﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﺸﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩ . ﻭﯼ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﻫﯿﻢ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﺭﯾﻞ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ ، ﯾﺎﺩﺁﻭﺭﺷﺪ : ﺍﮔﺮ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺩ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺻﻼﺡ ﮐﻨﯿﻢ ﺷﺒﯿﻪ ﻣﻌﺠﺰﻩ
برچسب‌ها: ‌‌"kurdnews , alireza hossini" ,

موضوعات مرتبط: خبرهاي روز , سياسي , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ما در عشق شکست نخورده ایم
10 / 2 / 1396 ساعت 4:7 | بازدید : 2928 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 

انکار می کنیم

انکار می کنیم

در انتظار کسی نیستیم

مردی ما را رها نکرده

عشق ما را در هم نشکسته

قصه اینست:

من و یاقوت، خوش داریم

رنگ سرخ را

و خیره شده به عابران میدان فردوسی را

قصه این است:

من و یاقوت،

انکار می کنیم

انکار می کنیم

قلب خویش را

 

---

ساعت سه و نیم شب است، از خواب پریدم، این شبه - شعر به ذهنم رسید، در وبلاگ ثبتش کردم، حالا هم می روم که بخوابم.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط و شادابی در خانواده
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 3217 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 2640 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود تحقیق درس خانواده و محیط زیست پودمان تغذیه و سلامت خانواده
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 2878 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم خط نوشتاری مهدیه را بهبود بخشم
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 2758 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 2649 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده,دانلود دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده, خرید دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده, فایل دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده

تحقیق درس آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات۳۵
حجم فایل۶۱ کیلو بایت
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقدمه

بیماری‌های قلبی‌عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان می باشد. بیماری‌های قلبی‌عروقی اشکال مختلفی مانند: فشارخون‌بالا، بیماری‌ تصلب‌شرایین (آترواسکلروز)‌کرونری و سکته قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، آترواسکلروزسایر عروق مثل اندام ها و احشا و… دارند.

بدلیل بار سنگینی که این بیماری‌ها از لحاظ اقتصادی و سلامت بر جامعه وارد می‌سازند، در طول دهه‌های اخیر مطالعات وسیعی انجام گرفته و عوامل خطری را که سبب افزایش احتمال ابتلا فرد به بیماری‌های قلبی‌عروقی می شوند را مشخص نموده‌اند. آگاهی از این عوامل خطر و چگونگی کنترل آنها این فرصت را  بوجود می آورد که بتوان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرده و یا در صورت ابتلا از شدت آن کاست.

بیماری‌های قلبی‌عروقی(سکته قلبی، سکته مغزی، درگیری عروق محیطی) تهدیدی عمده برای جوامع مترقی انسانی به شمار می‌آید  ولی خوشبختانه  اغلب می‌توان با یکسری از  تغییرات مثبتی در شیوه زندگی ،از ایجاد ویا بدترشدن این بیماری‌ها پیشگیری کرد وحتی بعد از ایجادمی توان میزان عوارض و  مرگ و میر ناشی از آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد. این تغییرات پیشگیرانه (شامل تغذیه ‌سالم‌،  افزایش‌ فعالیت‌ بدنی،  قطع عادات مضرمثل استعمال ‌دخانیات(سیگار،پیپ، قلیان)  یا مصرف الکل) اهمیت بسیار زیادی دارند.

بیماری‌های قلبی‌عروقی به آهستگی ایجاد شده و در مراحل اولیه  اغلب علامتی نیز ندارند. عواملی چون کلسترول بالا یا فشارخون بالا ممکن است از کودکی وجود داشته یا در جوانی آغاز شده و برای چندین دهه تشخیص داده نشوند، بنابراین بهترین راهکار، بررسی ، تشخیص و کنترل زودرس عوامل خطر و پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است. ایجاد تغییرات سالم در شیوه زندگی مطابق با رهنمودهایی که از چندین دهه تحقیقات بدست آمده‌اند نه تنها سبب پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شوند بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مثل سرطان و دیابت را نیز کاهش می‌دهند.

سوابق تحقیق

محققان زیادی پیرامون بیماری های قلبی و عروقی به تحقیق و پژوهش پرداخته اند . به اعتقاد  (حسینی ۸۹) برخی عوامل‌خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی قابل  اصلاح وکنترل هستند، در حالیکه سایر عوامل‌خطر تحت کنترل ما نیستند. برخی از عوامل خطرممکن است در طول زندگی دچار تغییر شوند. البته داشتن یک یا چند عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی‌عروقی به این مفهوم نیست که فرد حتما مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی شده یا در اثر آنها می‌میرد. زهرا کدیور در هفته نامه سلامت می گوید:  هر چه تعداد این عوامل خطر بیشتر باشد، فرد به احتمال بیشتری به بیماری قلبی‌عروقی مبتلا خواهد شد. بلعکس نبود عوامل خطر دلیل عدم ابتلا  به بیماری‌های قلبی‌عروقی نیست وفقط احتمال را کم میکند.  با آگاهی از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، می‌توان میزان خطر احتمالی را تا حد امکان کاهش داد.

مرتضوی در کتاب پیشگیری از بیماری ها چنین می نویسد: عوامل خطری که ، قابل اصلاح و یا قابل درمان نمی‌باشند عبارتند از :

زنان تا سن ۶۰-۵۵ سالگی در معرض خطرکمتری از مردان هستند. زنان پیش از یائسگی بدلیل وجود هورمون‌های جنسی خود در مقابل بیماری‌های قلبی‌عروقی محافظت می‌شوند.

با افزایش سن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی افزایش می‌یابد.مردان نسبت به زنان در سنین پایین‌تری دچار حملات قلبی می‌شوند. پس از یائسگی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی در زنان شروع به افزایش می‌کند. پس از ۶۵ سالگی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی در زنان مشابه مردان همسن خود بوده و حتی پس از ۷۵سالگی، زنان نسبت به مردان همسن خود در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌باشند.بیماری  بیماری‌های قلبی‌عروقی بویژه در  افرادیکه دارای پدر و مادر یا برادر و خواهر دچار بیماری سرخرگ و سابقه‌ای از مرگ در یکی از اعضای خانواده بدلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی در سنین پایین(یعنی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی در سن زیر ۵۵ سال در مردان و زیر ۶۵ سال در زنان) را داشته باشد . هم در ایجاد بیماری‌های قلبی‌عروقی نقش دارند. سیاه‌پوستان بدلیل فشارخون بالاتر نسبت به سفیدپوستان در معرض خطر بیشتری می‌باشند. افزایش سطح کلسترول خون ژنتیکی بطورمستقیم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد. برخی اختلالات ژنتیکی نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد.  فعلا نمی توان مواد ژنتیکی خود را تغییردهیم اما آگاهی از وضعیت ژنتیکی در انسان باعث می‌شود که فرد سایر عوامل خطر قابل کنترل را بهتر مدیریت نماید

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات۳۵
حجم فایل۶۱ کیلو بایت

مقدمه

بیماری‌های قلبی‌عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان می باشد. بیماری‌های قلبی‌عروقی اشکال مختلفی مانند: فشارخون‌بالا، بیماری‌ تصلب‌شرایین (آترواسکلروز)‌کرونری و سکته قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، آترواسکلروزسایر عروق مثل اندام ها و احشا و… دارند.

بدلیل بار سنگینی که این بیماری‌ها از لحاظ اقتصادی و سلامت بر جامعه وارد می‌سازند، در طول دهه‌های اخیر مطالعات وسیعی انجام گرفته و عوامل خطری را که سبب افزایش احتمال ابتلا فرد به بیماری‌های قلبی‌عروقی می شوند را مشخص نموده‌اند. آگاهی از این عوامل خطر و چگونگی کنترل آنها این فرصت را  بوجود می آورد که بتوان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرده و یا در صورت ابتلا از شدت آن کاست.

بیماری‌های قلبی‌عروقی(سکته قلبی، سکته مغزی، درگیری عروق محیطی) تهدیدی عمده برای جوامع مترقی انسانی به شمار می‌آید  ولی خوشبختانه  اغلب می‌توان با یکسری از  تغییرات مثبتی در شیوه زندگی ،از ایجاد ویا بدترشدن این بیماری‌ها پیشگیری کرد وحتی بعد از ایجادمی توان میزان عوارض و  مرگ و میر ناشی از آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد. این تغییرات پیشگیرانه (شامل تغذیه ‌سالم‌،  افزایش‌ فعالیت‌ بدنی،  قطع عادات مضرمثل استعمال ‌دخانیات(سیگار،پیپ، قلیان)  یا مصرف الکل) اهمیت بسیار زیادی دارند.

بیماری‌های قلبی‌عروقی به آهستگی ایجاد شده و در مراحل اولیه  اغلب علامتی نیز ندارند. عواملی چون کلسترول بالا یا فشارخون بالا ممکن است از کودکی وجود داشته یا در جوانی آغاز شده و برای چندین دهه تشخیص داده نشوند، بنابراین بهترین راهکار، بررسی ، تشخیص و کنترل زودرس عوامل خطر و پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است. ایجاد تغییرات سالم در شیوه زندگی مطابق با رهنمودهایی که از چندین دهه تحقیقات بدست آمده‌اند نه تنها سبب پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شوند بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مثل سرطان و دیابت را نیز کاهش می‌دهند.

سوابق تحقیق

محققان زیادی پیرامون بیماری های قلبی و عروقی به تحقیق و پژوهش پرداخته اند . به اعتقاد  (حسینی ۸۹) برخی عوامل‌خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی قابل  اصلاح وکنترل هستند، در حالیکه سایر عوامل‌خطر تحت کنترل ما نیستند. برخی از عوامل خطرممکن است در طول زندگی دچار تغییر شوند. البته داشتن یک یا چند عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی‌عروقی به این مفهوم نیست که فرد حتما مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی شده یا در اثر آنها می‌میرد. زهرا کدیور در هفته نامه سلامت می گوید:  هر چه تعداد این عوامل خطر بیشتر باشد، فرد به احتمال بیشتری به بیماری قلبی‌عروقی مبتلا خواهد شد. بلعکس نبود عوامل خطر دلیل عدم ابتلا  به بیماری‌های قلبی‌عروقی نیست وفقط احتمال را کم میکند.  با آگاهی از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، می‌توان میزان خطر احتمالی را تا حد امکان کاهش داد.

مرتضوی در کتاب پیشگیری از بیماری ها چنین می نویسد: عوامل خطری که ، قابل اصلاح و یا قابل درمان نمی‌باشند عبارتند از :

زنان تا سن ۶۰-۵۵ سالگی در معرض خطرکمتری از مردان هستند. زنان پیش از یائسگی بدلیل وجود هورمون‌های جنسی خود در مقابل بیماری‌های قلبی‌عروقی محافظت می‌شوند.

با افزایش سن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی افزایش می‌یابد.مردان نسبت به زنان در سنین پایین‌تری دچار حملات قلبی می‌شوند. پس از یائسگی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی در زنان شروع به افزایش می‌کند. پس از ۶۵ سالگی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی در زنان مشابه مردان همسن خود بوده و حتی پس از ۷۵سالگی، زنان نسبت به مردان همسن خود در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌باشند.بیماری  بیماری‌های قلبی‌عروقی بویژه در  افرادیکه دارای پدر و مادر یا برادر و خواهر دچار بیماری سرخرگ و سابقه‌ای از مرگ در یکی از اعضای خانواده بدلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی در سنین پایین(یعنی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی در سن زیر ۵۵ سال در مردان و زیر ۶۵ سال در زنان) را داشته باشد . هم در ایجاد بیماری‌های قلبی‌عروقی نقش دارند. سیاه‌پوستان بدلیل فشارخون بالاتر نسبت به سفیدپوستان در معرض خطر بیشتری می‌باشند. افزایش سطح کلسترول خون ژنتیکی بطورمستقیم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد. برخی اختلالات ژنتیکی نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد.  فعلا نمی توان مواد ژنتیکی خود را تغییردهیم اما آگاهی از وضعیت ژنتیکی در انسان باعث می‌شود که فرد سایر عوامل خطر قابل کنترل را بهتر مدیریت نماید

تحقیق, درس آشنایی ,با انواع بیماری ها, پودمان تغذیه , سلامت خانواده

دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده,دانلود دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده, خرید دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده, فایل دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده, فروشگاه اینترنتی فایل

The post دانلود آشنایی با انواع بیماری ها پودمان تغذیه و سلامت خانواده appeared first on سایت مقاله.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحقیق تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 2781 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 2785 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه,دانلود مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه, خرید مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه, فایل مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه

درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات۲۶
حجم فایل۱۰۹ کیلو بایت
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقدمه:

رشد باروری در گیاهان مستلزم فراهم بودن آب و مواد غذایی در خاک و تامین محدوه هایی از شرایط مناسب جوی مانند حرارت، رطوبت و نور می باشد. بیماری گیاهی، شرایط جوی نا مناسب، علف های هرز و آفات گوناگون عمده ترین عوامل به خطر انداختن سلامت گیاهان، تقلیل محصول و نا بودی گیاهان به شمار می رود. علم بیماری شناسی گیاهی، علم مطالعه مسائل به مشروح زیر است:

۱-    موجودات زنده و شرایط محیطی که در گیاه تولید بیماری می کنند.

۲-    روشهای که این عوامل گیاهان را به بیماری مبتلا می کند.

۳-    فعل و انفعالاتی که بین عوامل بیماری زا و گیاه بیمار رخ می دهد.

۴-    روشهایی که برای پیشگیری و یا مبارزه با بیماری های گیاهی گیاهان زینتی و تعدیل خسارت ناشی از آن به کار می رودامروزه یکی از عوامل مهمی که به گیاهان صدمه می رساند بیماری های گیاهی گیاهان زینتی می باشد که باعث زردی، پژمردگی، و سرانجام مرگ گیاه می گردد. در مبارزه با بیماری های گیاهی گیاهان زینتی علاوه بر روش های شیمیایی، روش های دیگری وجود دارد که می توان تا حد زیادی از شدت آلودگی بیماری ها کاست

متخصصان بیماری شناسی گیاهی امراضی را که به وسیله قارچ ها، باکتری ها، مایکوپلاسما ها، گیاهان عالی پارازیت، ویروس ها، ویروید ها، نماتدها و پروتوزاها تولید می شوند و نیز نارسایی ها و بیماری هایی که از کمبود ها و عدم توازن برخی از عوامل فیزیکی و شیمایی محیط از قبیل رطوبت، حرارت و مواد غذایی ناشی می شود را مطالعه می کند؛ ولی هدف نهایی این علم، مبارزه با بیماری گیاهی و در حقیقت نجات دادن فراورده هایی است که در اثر بیماری ها نابود می شوند تا آنها را در دسترس میلیون ها گرسنه دنیای پر جمعیت ما قرار دهد

از مجوع ۳۵۰ هزار گونه گیاهی موجود در کره خاکی حدود ۸۵ درصد غذای انسان ها تقریبا از ۱۵ گیاه مهم تامین می شود محصولات گیاهی مختلف تامین کننده نیاز غذایی انسان از یک طرف و تمایل به زندگی در شرایط مطبوع و نشاط آور از طرف دیگر انسان ها را بر آن داشته است که با وجود شرایط مطلوب زیستی در آپارتمان های گرم، پر نور و نسبتا خنک در شرایط گرم، به پرورش گیاهان زیبا و پر عطر و گل روی آوردند. با ازدیاد تقاضا برای نگهداری چنین گیاهانی ضرورت حفظ و نگهداری آنها از گزند انواع آفات و بیماری های گیاهی گیاهان زینتی و جلوگیری از ایجاد بیماری و گسترش آنها امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. لذا هدف از این تحقیق، بررسی عوامل مهم ایجاد کننده بیماری در گیاهان زینتی، نحوه ایجاد بیماری و روش مبارزه  بیولوژیکی با آنها می باشد

تاریخچه بیماری های گیاهی گیاهان زینتی:

تاریخچه بیماری های گیاهی گیاهان زینتی  گیاهان زینتی بیش از کشاورزی قدمت دارد و از زمان حضرت مسیح و کتاب انجیل به عوامل و در زمان جلوگیری از بیماری های گیاهی گیاهان زینتی توجه ای داشته است  انسان از زمان های قدیم به طور دردناکی نسبت به بیماری های گیاهی گیاهان زینتی آگاهی یافته است. در کتب قدیم از سوختگی و سفیدکها همراه با بیماری های انسان و جنگ به عنوان عامل تنبیه انسان یاد شده است. تئو فراستوس فیلسوف بزرگ یونانی که در ۳۷۰ – 286 قبل از میلاد می زیسته، اولین کسی است که در مورد بیماری های درختان غلات و بغولات مطالعه کرده و مقالاتی نوشته است؛ از جمله اینکه او مشاهده کرده است که بیماری های گیاهی گیاهان زینتی در زمین های پست بیشتر از تپه ها و زنگ ها نیز روی غلات بیشتر از بغولات شایع است؛ البته روش مطالعه او قبل از اینکه تجربی باشد مشاهده ای و نظری بوده است. رومی ها چنان از اثرات دردناک و مخرب زنگ های غلات آگاه بودند که برای خود خدای ویژه ای به نام روبیسگوه خلق کرده بودند تا از آنان در مقابل زنگ ها حمایت کنند. آنها در بهار هر سال درست قبل از شیوع زنگ ها جشن ویژه ای به نام روبیگایی بر پا و طی آن در یک روز تعطیل برای خشنودی روبیگوه، گوسفند و یا سگ های سرخ قربانی می کردند. در طول دو هزار سال بعد فقط اطلاعات ناچیزی به دانش آسیب شناسی گیاهی افزوده شد و تنها تاریخ نویسان در مورد خسارت ناشی از بیماری ها مطالبی را ذکر کرده اند  با اختراع میکروسوپ توسط رابرت هوک در اواسط قرن هفدهم عصر جدیدی در علوم زیستی گشوده شد؛ آناتونی گیاهان مطالعه و تشریح گردید و قارچ ها، باکتری ها و سایر موجودات میکروسکوپی کشف شده اندش

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات۲۶
حجم فایل۱۰۹ کیلو بایت

مقدمه:

رشد باروری در گیاهان مستلزم فراهم بودن آب و مواد غذایی در خاک و تامین محدوه هایی از شرایط مناسب جوی مانند حرارت، رطوبت و نور می باشد. بیماری گیاهی، شرایط جوی نا مناسب، علف های هرز و آفات گوناگون عمده ترین عوامل به خطر انداختن سلامت گیاهان، تقلیل محصول و نا بودی گیاهان به شمار می رود. علم بیماری شناسی گیاهی، علم مطالعه مسائل به مشروح زیر است:

۱-    موجودات زنده و شرایط محیطی که در گیاه تولید بیماری می کنند.

۲-    روشهای که این عوامل گیاهان را به بیماری مبتلا می کند.

۳-    فعل و انفعالاتی که بین عوامل بیماری زا و گیاه بیمار رخ می دهد.

۴-    روشهایی که برای پیشگیری و یا مبارزه با بیماری های گیاهی گیاهان زینتی و تعدیل خسارت ناشی از آن به کار می رودامروزه یکی از عوامل مهمی که به گیاهان صدمه می رساند بیماری های گیاهی گیاهان زینتی می باشد که باعث زردی، پژمردگی، و سرانجام مرگ گیاه می گردد. در مبارزه با بیماری های گیاهی گیاهان زینتی علاوه بر روش های شیمیایی، روش های دیگری وجود دارد که می توان تا حد زیادی از شدت آلودگی بیماری ها کاست

متخصصان بیماری شناسی گیاهی امراضی را که به وسیله قارچ ها، باکتری ها، مایکوپلاسما ها، گیاهان عالی پارازیت، ویروس ها، ویروید ها، نماتدها و پروتوزاها تولید می شوند و نیز نارسایی ها و بیماری هایی که از کمبود ها و عدم توازن برخی از عوامل فیزیکی و شیمایی محیط از قبیل رطوبت، حرارت و مواد غذایی ناشی می شود را مطالعه می کند؛ ولی هدف نهایی این علم، مبارزه با بیماری گیاهی و در حقیقت نجات دادن فراورده هایی است که در اثر بیماری ها نابود می شوند تا آنها را در دسترس میلیون ها گرسنه دنیای پر جمعیت ما قرار دهد

از مجوع ۳۵۰ هزار گونه گیاهی موجود در کره خاکی حدود ۸۵ درصد غذای انسان ها تقریبا از ۱۵ گیاه مهم تامین می شود محصولات گیاهی مختلف تامین کننده نیاز غذایی انسان از یک طرف و تمایل به زندگی در شرایط مطبوع و نشاط آور از طرف دیگر انسان ها را بر آن داشته است که با وجود شرایط مطلوب زیستی در آپارتمان های گرم، پر نور و نسبتا خنک در شرایط گرم، به پرورش گیاهان زیبا و پر عطر و گل روی آوردند. با ازدیاد تقاضا برای نگهداری چنین گیاهانی ضرورت حفظ و نگهداری آنها از گزند انواع آفات و بیماری های گیاهی گیاهان زینتی و جلوگیری از ایجاد بیماری و گسترش آنها امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. لذا هدف از این تحقیق، بررسی عوامل مهم ایجاد کننده بیماری در گیاهان زینتی، نحوه ایجاد بیماری و روش مبارزه  بیولوژیکی با آنها می باشد

تاریخچه بیماری های گیاهی گیاهان زینتی:

تاریخچه بیماری های گیاهی گیاهان زینتی  گیاهان زینتی بیش از کشاورزی قدمت دارد و از زمان حضرت مسیح و کتاب انجیل به عوامل و در زمان جلوگیری از بیماری های گیاهی گیاهان زینتی توجه ای داشته است  انسان از زمان های قدیم به طور دردناکی نسبت به بیماری های گیاهی گیاهان زینتی آگاهی یافته است. در کتب قدیم از سوختگی و سفیدکها همراه با بیماری های انسان و جنگ به عنوان عامل تنبیه انسان یاد شده است. تئو فراستوس فیلسوف بزرگ یونانی که در ۳۷۰ – 286 قبل از میلاد می زیسته، اولین کسی است که در مورد بیماری های درختان غلات و بغولات مطالعه کرده و مقالاتی نوشته است؛ از جمله اینکه او مشاهده کرده است که بیماری های گیاهی گیاهان زینتی در زمین های پست بیشتر از تپه ها و زنگ ها نیز روی غلات بیشتر از بغولات شایع است؛ البته روش مطالعه او قبل از اینکه تجربی باشد مشاهده ای و نظری بوده است. رومی ها چنان از اثرات دردناک و مخرب زنگ های غلات آگاه بودند که برای خود خدای ویژه ای به نام روبیسگوه خلق کرده بودند تا از آنان در مقابل زنگ ها حمایت کنند. آنها در بهار هر سال درست قبل از شیوع زنگ ها جشن ویژه ای به نام روبیگایی بر پا و طی آن در یک روز تعطیل برای خشنودی روبیگوه، گوسفند و یا سگ های سرخ قربانی می کردند. در طول دو هزار سال بعد فقط اطلاعات ناچیزی به دانش آسیب شناسی گیاهی افزوده شد و تنها تاریخ نویسان در مورد خسارت ناشی از بیماری ها مطالبی را ذکر کرده اند  با اختراع میکروسوپ توسط رابرت هوک در اواسط قرن هفدهم عصر جدیدی در علوم زیستی گشوده شد؛ آناتونی گیاهان مطالعه و تشریح گردید و قارچ ها، باکتری ها و سایر موجودات میکروسکوپی کشف شده اندش

درس آفات, بیماری های گیاهان زینتی, پودمان پرورش, گیاهان زینتی در خانه

مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه,دانلود مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه, خرید مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه, فایل مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه, فروشگاه اینترنتی فایل

The post مقاله درس آفات و بیماری های گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه appeared first on سایت مقاله.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود تاریخچه غذاهای دریایی در دنیا و ارائه دستور پخت یکی از آنها
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 3205 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 2716 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان,دانلود دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان, خرید دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان, فایل دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان

دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان

دسته بندیکارآفرینی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات۴۰
حجم فایل۱۳۳ کیلو بایت
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقدمه

در دنیای درحال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمانهایی است که بین منابع کمیاب و قابلیت های مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی داری برقرار سازد. به عبارتی دیگر جامعه و سازمانی می تواند در مسیر توسعه، حرکت روبه جلو و با شتابی داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند تا آنها با استفاده از این توانمندی ارزشمند، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه، مدیریت و هدایت کنند. امروزه که کار و فعالیت شکل تازه ای به خود گرفته است و به سوی خودکارفرمایی و خوداشتغالی در حرکت است. کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می کنند.

فرهنگ كارآفرینی، خلاقیت و نوآوری مجموعه ارزشها، نگرشها، هنجارها و رفتارهایی است كه هویت افراد كارآفرین را تشكیل میدهد. افراد كارآفرین و خلاِ سعی میكنند با نوع متمایز نگاهشان به پدیدههای اطراف و شیوهی متفاوت رفتارشان در مواجه با پدیدههای پیرامون خود، دست به فعالیتهای كارآفرینانه بزنند و محصول و خدمت جدیدی به جامعه ارایه نمایند. از ویژگیهای بارز افراد كارآفرین میتوان به خلاقیت، نوآوری، ریسك پذیری، تحمل شرایط ابهام، تحمل شكست، پشتكار، كنترل درونی، اعتماد به نفس، انعطاف پذیری، دوراندیشی و استقلالطلبی و… میباشد. كارآفرینان موتور توسعه اقتصادی بوده و همواره مورد توجه دانشمندان و محققان قرار داشتهاند به طوریكه مؤسسه تحقیقات بین المللی مونیتور تفاوت نرخ رشد را در كشورهای توسعه یافته بر اساس سطح كارآفرینی آنها بیان نمود. جفری تمونز كارآفرینی را ایجاد كنندهی یك چیز ارزشمند از هیچ میداند و كارآفرین كسی است كه دارای قدرت درك بالا است و توان پیدا كردن خلاء و فرصتها را دارد، و میتواند در جامعه از طریق پرورش ایده و تبدیل فكر خود به یك محصول جدید اقدام به ارزش آفرینی از هیچ نماید. این ارزش میتواند یك ارزش اقتصادی، سیاسی و یا اجتماعی و حتی فرهنگی باشد. اما این سؤال مطرح است كه فرهنگ غالب بر یك محیط خلاِ دارای چه باورها و ارزشهایی میباشد؟ كدام ارزشها و هنجارها توسعه كارآفرینی را در جامعه تقویت مینمایند .

سوابق تحقیق

در اوایل سده شانزدهم میلادی کسانی را که در کار ماموریت نظامی بودند کارآفرین خواندند و پس از آن نیز برای مخاطرات دیگر نیز همین واژه با محدودیتهایی مورد استفاده قرار گرفت.

از حدود سال ۱۷۰۰ م به بعد درباره پیمانکاران دولت که دست اندرکار امور عمرانی بودند، از لفظ کارآفرین زیاد استفاده شده است.کارآفرینی و کارآفرین اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و همه مکاتب اقتصادی از قرن شانزدهم م تاکنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه های خود تشریح کرده اند. جوزف شومپیتر با ارائه نظریه توسعه اقتصادی خود در سال ۱۹۳۴ که همزمان با داوران رکور بزرگ اقتصادی بود، موجب شد تا نظر او در خصوص نقش محوری کارآفرینان در ایجاد سود، مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل وی را ((پدر کارآفرینی)) لقب داده اند. از نظر وی ، کارآفرین نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی است و نقش کارآفرینی عبارت است از ” نوآوری با ایجاد ترکیب های تازه از مواد”.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

دسته بندیکارآفرینی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات۴۰
حجم فایل۱۳۳ کیلو بایت

مقدمه

در دنیای درحال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمانهایی است که بین منابع کمیاب و قابلیت های مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی داری برقرار سازد. به عبارتی دیگر جامعه و سازمانی می تواند در مسیر توسعه، حرکت روبه جلو و با شتابی داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند تا آنها با استفاده از این توانمندی ارزشمند، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه، مدیریت و هدایت کنند. امروزه که کار و فعالیت شکل تازه ای به خود گرفته است و به سوی خودکارفرمایی و خوداشتغالی در حرکت است. کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می کنند.

فرهنگ كارآفرینی، خلاقیت و نوآوری مجموعه ارزشها، نگرشها، هنجارها و رفتارهایی است كه هویت افراد كارآفرین را تشكیل میدهد. افراد كارآفرین و خلاِ سعی میكنند با نوع متمایز نگاهشان به پدیدههای اطراف و شیوهی متفاوت رفتارشان در مواجه با پدیدههای پیرامون خود، دست به فعالیتهای كارآفرینانه بزنند و محصول و خدمت جدیدی به جامعه ارایه نمایند. از ویژگیهای بارز افراد كارآفرین میتوان به خلاقیت، نوآوری، ریسك پذیری، تحمل شرایط ابهام، تحمل شكست، پشتكار، كنترل درونی، اعتماد به نفس، انعطاف پذیری، دوراندیشی و استقلالطلبی و… میباشد. كارآفرینان موتور توسعه اقتصادی بوده و همواره مورد توجه دانشمندان و محققان قرار داشتهاند به طوریكه مؤسسه تحقیقات بین المللی مونیتور تفاوت نرخ رشد را در كشورهای توسعه یافته بر اساس سطح كارآفرینی آنها بیان نمود. جفری تمونز كارآفرینی را ایجاد كنندهی یك چیز ارزشمند از هیچ میداند و كارآفرین كسی است كه دارای قدرت درك بالا است و توان پیدا كردن خلاء و فرصتها را دارد، و میتواند در جامعه از طریق پرورش ایده و تبدیل فكر خود به یك محصول جدید اقدام به ارزش آفرینی از هیچ نماید. این ارزش میتواند یك ارزش اقتصادی، سیاسی و یا اجتماعی و حتی فرهنگی باشد. اما این سؤال مطرح است كه فرهنگ غالب بر یك محیط خلاِ دارای چه باورها و ارزشهایی میباشد؟ كدام ارزشها و هنجارها توسعه كارآفرینی را در جامعه تقویت مینمایند .

سوابق تحقیق

در اوایل سده شانزدهم میلادی کسانی را که در کار ماموریت نظامی بودند کارآفرین خواندند و پس از آن نیز برای مخاطرات دیگر نیز همین واژه با محدودیتهایی مورد استفاده قرار گرفت.

از حدود سال ۱۷۰۰ م به بعد درباره پیمانکاران دولت که دست اندرکار امور عمرانی بودند، از لفظ کارآفرین زیاد استفاده شده است.کارآفرینی و کارآفرین اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و همه مکاتب اقتصادی از قرن شانزدهم م تاکنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه های خود تشریح کرده اند. جوزف شومپیتر با ارائه نظریه توسعه اقتصادی خود در سال ۱۹۳۴ که همزمان با داوران رکور بزرگ اقتصادی بود، موجب شد تا نظر او در خصوص نقش محوری کارآفرینان در ایجاد سود، مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل وی را ((پدر کارآفرینی)) لقب داده اند. از نظر وی ، کارآفرین نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی است و نقش کارآفرینی عبارت است از ” نوآوری با ایجاد ترکیب های تازه از مواد”.

دانلود, تحقیق ,فرهنگ, کارآفرینی ,در ایران و جهان

دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان,دانلود دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان, خرید دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان, فایل دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان, فروشگاه اینترنتی فایل

The post دانلود تحقیق فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان appeared first on سایت مقاله.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحقیق درس نگهداری و بایگانی اسناد و مدارک پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی
10 / 2 / 1396 ساعت 3:59 | بازدید : 2639 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روستای شاهینی (شاینی)
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 2659 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

کردستان - کامیاران - روستای شاینی (شاهینی)

روستای شاهینی در 25 کیلومتری شمال غربی شهرستان کامیاران قرار دارد که راه آن از شهرستان کامیاران به طرف روستای تاریخی پلنگان امتداد دارد که در ۵۰۰ متری نرسیده به روستای گشکی در سمت راست جاده از راه اصلی جدا شده و به روستای شاهینی منتهی می شود  جاده دسترسی به این روستا آسفالت است....

معرفی کامل  روستای شاهینی در ادامه مطلب

http://s7.picofile.com/file/8239487900/telegram.jpg

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کلانه غذای محلی کردستان(که لانه)
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 2626 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

کردستان - غذاهای محلی - کلانه (که لانه )

کلانه نان یا غذای محلی کردستان

با اغاز فصل بهار در ماه های فروردین و اردیبهشت در کوهستان های کردستان در لابلای برفها، دو نوع سبزی بهاری با نام های پیچک و کنیوال محلی از زیر برف ها سر در می آورند که بسیار خوش خوراک و خوش طعم هستند  درسالهایی که زمستان آن سرد و پر برف و باران تر باشد فراوانی این سبزی بیشتر است ولی مدت عمرش خیلی کم است و حداکثر یک ماه و نیم می باشد  با این سبزی ها در کردستان غذاهای متنوعی درست می کنند که یکی از آنها کلانه است البته ناگفته نماند که علاو بر پیچک و کنیوال از  پیاز که در چهار فصل در دسترس است هم می توان برای پخت ان استفاده نمود ....

طرز تهیه کلانه در ادامه ی مطلب...

http://s7.picofile.com/file/8239487900/telegram.jpg

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درگذشت عبدالله ماچکه ای (عبدالله قربانی )
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 2852 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

عبدالله قربانی مشهور به عبدالله ماچکه ای از هنرمندان حوزه موسیقی بومی و فولکلور استان کردستان شامگاه شنبه 28 اذر در شهر سنندج و به دلیل کهولت سن و  بیماری دار فانی را وداع گفت ایشان در سال  ۱۳۲۰ به دنیا آمده بود، شامگاه شنبه در سن ۷۴ سالگی دار فانی را وداع گفت و فوت کرد....

عبدالله ماچکه ای در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بود و اثار زیادی را در حوزه موسیقی کردی به یادگار گذاشت..

وب گاه کردستانکم نیز به نوبه خود  درگذشت این هنرمنده نامی و محبوب کردستان را به تمام کردهای عزیز و علاقمندان به حوزه موسیقی کردی  تسلیت عرض می کند روحش شاد و یادش گرامی

http://s7.picofile.com/file/8239487900/telegram.jpg

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هتل های شهر مریوان
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 2743 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

لیست هتل های شهر مریوان

از وبلاگ کردستانکم

www.kord4.blogfa.com


 

 

1- هتل زریوار

  

*آدرس :کردستان، مريوان، بلوار درياچه، هتل زریوار

*تلفن : 08753244644

*فکس : 08753244644

 * وب سایت : www.zarivarhotel.com

اطلاعات هتل

هتل زریوار در زمینی به مساحت24000متر مربع و با زیر ینای بالغ بر 3750 متر مربع در سال 1384افتتاح گردیده که شامل 30 اتاق و12سویت و دارای رستوران ، استخرسونا وجکوزی ، حوضچه ی آب سرد،سالن اجتماعات ، سالن کنفرانس ،سیستم ویدیو مرکزی،باغ میوه ،کافی شاپ ، فروشگاه صنایع دستی واجناس خارجی،کافی نت،سایت قایقرانی در دریاچه ی زریوار و پارکینگ سر پوشیده می باشد.رستوران هتل زریوار در طبقه ی هفتم با چشم اندازی زیبا بر دریاچه ی زیوار وکوههای اطراف و همچنین مشرف بر باغ بزرگ هتل با گنجایش130 نفر با انواع غذاهای ایرانی ومحلی ودر فصول بهار با ارائه ی سلف سرویس در خدمت مهمانهای محترم خواهد بود .

هزينه اقامت كودكان زير شش سال در صورت عدم استفاده از سرويس اضافه رايگان مي باشد......

امکانات و تصاویر هتل در ادامه مطلب...

http://s7.picofile.com/file/8239487900/telegram.jpg

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود ترانه های کریم کابان
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 2928 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

دانلود ترانه های کریم کابان(که ریم کابان) از وبلاگ کردستانکم

www.kord4.blogfa.com

دانلود البوم" ته مه نی رو له خه زان "از زنده یاد خواننده بزرگ کرد کریم کابان تقدیم به همه بازدید کنندگان وبلاگ کردستانکم و دوستداران موسیقی کردی....

برای دانلود البوم به ادامه مطلب رجوع نمایید...

http://s7.picofile.com/file/8239487900/telegram.jpg

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کریم کابان
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 3218 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

شیعری گورانی کریم کابان(ئه حمد هه ردی) از وبلاگ کوردستانه که م

تقدیم به دوستداران شعر و موسیقی کردی

www.kord4.blogfa.com

IMAGE635056732608769847.jpg

قه ت نه ده ی ئا زاری گیانی مه ست و بیدارانی شـــه و 
خوت نه خه یته به ر شه پولی ئه شکی بی پا یانی شــه و 
ئه ی کچی خوا وه ندی جوانی ، ئه ی چرای دیوانی شه و
خـــــوت بپــاریزه له ئاهـــــی دل برینـــدارانی شـــه و 
نـه ک خــوا ناکـرده گیــرابـی دوعا و نالانــی شــــه و 
................................

..............

شعر کامل در ادامه مطلب.....

http://s7.picofile.com/file/8239487900/telegram.jpg

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هتل نوروز مریوان
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 2689 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

لیست هتل های شهر مریوان

از وبلاگ کردستانکم

www.kord4.blogfa.com

2- هتل نوروز

*آدرس :کردستان، مريوان، بلوار نوروز ، میدان نوروز

*تلفن : 08734602854

*فکس : 08734602854

 * وب سایت :

اطلاعات هتل    
هتل نوروز مریوان با داشتن موقعیت مناسب در داخل شهر و دسترسی سریع به بازار مریوان دارا بودن اتاق های یک تا چهار تخته و سوئیت های یک و دو خوابه محیطی آرام و دلپذیر را فراهم نموده تا اوقاتی را در آن بیارامید رستوران هتل نوروز با دارا بودن انواع غذاها و با دورنمایه دریاچه زریوار اشتهای شما را مضاعف نموده و لذت صرف غذا را چند برابر می کند.....کافی شاپ هتل نوروز دارای محیطی دوستانه و کم نظیر آماده خدمت رسانی جهت سپری کردن اوقات خوش با هم بودن شما عزیران می باشد.

هزينه اقامت كودكان زير شش سال در صورت عدم استفاده از سرويس اضافه رايگان مي باشد......

امکانات و تصاویر هتل در ادامه مطلب...

http://s7.picofile.com/file/8239487900/telegram.jpg

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کورته پیامی جیژنی ره مه زان
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 9704 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

سری دوم پیامک های تبریک عید فطر به زبان شیرین  کردی از وبلاگ کردستانکم

کورته پیامی جه ژنی ره مه زان

www.kord4.blogfa.com

 

جوانـــــترين گولــے بہ هارے  كوردستان/ فينكترين ســـروه ے  شہ مالے كويستــان/  لہ گہ ل هــــــاتنے جہ ژنــے ره مہ زان/  پیشکہ ش بہ ئہ وه و بنہ مالہ ے بہ ریزتان.

 

***کوردستانه که م***

ئه وه جه ژن هات جه ژنت پیروز بیت،ئه بی جه ژنانه ی من بوتوچی بیت ؟

شتیك شك نابه م شایانی توبیت ، هه رئه وه ده لیم جه ژنت پیروزبیت .

 

***کوردستانه کم***

******جه ژنی ره مه زانتان پیروز بیت*****

****www.kord4.blogfa.com****

تروسكه ی پیروزبایى جیژنی رمه زان ده خه مه سه رشابالی هه لو به رزه فره كان تا به سه رشاخه خویناویكانی كوردوستان دا بو بنه ماله ی به ریزتان به دیاری بنیرم.جیژنی رمه زانتان پیروزبئ .

 

***کوردستانه که م***

******جه ژنی ره مه زانتان پیروز بیت*****

****www.kord4.blogfa.com****

برای مشاهده پیامک های بیشتر  به ادامه مطلب رجوع نمایید

|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


عید سعید فطر مبارک
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 3044 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

http://afpgh.edu.tvu.ac.ir/UploadFile/DailyPicture/thumb_1194_832.jpg

با عرض سلام و ادب و قبولي طاعات و عبادات شما بازدید کنندگان وب کوردستانه که م
فرا رسیدن عيد با سعادت سعيد فطر را خدمت شما همراهان، بزرگواران و تمامي مسلمانان جهان تبريك و تهنيت عرض مي نماييم اميدواريم تک تک روز های زندگی تان برایتان عیدی حقیقی و سرشار از موفقیت در پیمودن راه رسیدن به ارزوها و خواسته هایتان باشد
عيد واقعي روزيست كه گرسنه اي نبينيم...
كودكي با صداي اسلحه از خواب بيدار نشود...
مادري بر بالين خونين فرزندانش اشك نريزد ....
پدري بخاطر سفره اي خالي اش شرمنده خانواده اش نباشد....

                                                                                           عيدتان مبــــــــــــــارك

                                                                                           جه ژ نتان پيــــروزبيــت

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شهرستان سقز
8 / 2 / 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 2851 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
http://s7.picofile.com/file/8259282150/saqez.JPG

کردستان - شهرستان سقز

شهرستان سقز در شمال استان کردستان واقع شده و   دومین شهر این استان می باشد. سقز با وسعتی حدود 4444 کیلومتر مربع در شمال  غرب،شمال و شمال شرق به ترتیب با شهرهای بوکان،شاهین دژ و تکاب(استان آذربایجان غربی)هم مرز می باشد،در شرق با دیواندره و در جنوب با مریوان مرز مشترک دارد،همچنین در حاشیه ی جنوب غربی به کردستان عراق چسبیده است و در غرب با شهر بانه همسایه است.
سقزدر “46 درجه و 17 دقیقه”طول جغرافیایی و “36 درجه و 14 دقیقه” عرض جغرافیایی از خط استوا واقع شده است.ارتفاع آن از سطح دریا 1476 متر است و نسبت به تهران “25 درجه و 27 دقیقه”طول غربی فاصله دارد.در ناحیه ای کوهستانی و مرتفع بین ارتفاعات نامنظم سلسله جبال زاگرس واقع شده،در جنوب این شهر کوههای “هیجانان” و در غرب آن کوههای “ملقرنی” گسترده اند.

برای خواندن متن تکمیلی بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زيباترين قسم سهراب سـپهري
8 / 2 / 1396 ساعت 7:30 | بازدید : 2852 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
زيباترين قسم سهراب سـپهري:

به حباب نگران لب يک رود قسم، و به کوتاهي آن لحظه شادي که گذشت،
غصه هم ميگذرد،
آنچناني که فقط خاطره اي خواهدماند..
لحظه ها عريانند.
به تن لحظه خود،جامه اندوه مـپوشان هرگز...!!
زندگی ذره كاهیست،
كه كوهش كردیم،
زندگی نام نکویی ست،
كه خارش كردیم،
زندگی نیست بجز نم نم باران بهار،
زندگی نیست بجزدیدن یار
زندگی نیست بجزعشق،
بجزحرف محبت به كسی،
ورنه هرخاروخسی،
زندگی كرده بسی،
زندگی تجربه تلخ فراوان دارد، دوسه تاكوچه وپس كوچه واندازه یك عمر بیابان دارد.
ما چه کردیم و چه خواهیم کرد در این فرصت کم....

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اشعار زیبای گل رخسار صفی اوا شاعر نامدار تاجیکسنانی
8 / 2 / 1396 ساعت 7:30 | بازدید : 2555 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

اشعار زیبای گل رخسار صفی اوا شاعر نامدار تاجیکسنانی :

پسِ دیوارِ تو جایِ قدمی‌گریان است
در گُلِ خنده من، برگِ غمی‌گریان است
زندگی پیر شد و عشق، جوان است هنوز
به جوان پیریِ من، بیش و کمی‌گریان است
به که گویم که قلم را اَلَمَت داده به من؟
از که پُرسم که چرا هر قلمی‌گریان است؟
قیمتِ لحظه از آن در نظرم افزون شد
که پسِ هر نفسِ بی تو دَمی‌گریان است
تا دَمی‌وارثِ بیچاره جمشید منم
در لبِ ملّتِ من جام جمی‌گریان است



بیچاره دلم جدا ز جان می‌گرید
از زخمِ زمانه بی نشان می‌گرید
بر دوشِ عصا نهاده بارِ غمِ خود
پیرِ المم نهان نهان می‌گرید
در فصلِ خزانِ عشق، یاد نگهم
در فلسفه فصل خزان می‌گرید
سوزم به هزار و یک زبان خاموش است
دردم به هزار و یک زبان می‌گرید
مانند من و ملّتِ آواره من
در چنگِ اجل، نیمِ جهان می‌گرید
بر حال من و میهنِ بیچاره من
یزدان بر سقفِ آسمان می‌گرید



خوش نامم و بدنامم؛ جانانه تنهایی
بشکستم و نشکستم پیمانه تنهایی
مستورم و مشهورم، چون شاعرِ تنهایی
مانَد به جهان از من افسانه تنهایی
چون بادِ بیابان‌ها وحشت زده بگریزم
از انجمنِ تن‌ها تا خانه تنهایی
گلبُن که خزان دارد، اندوهِ نهان دارد
دل در کفِ جان دارد جانانه تنهایی
هجران پَر و پا دارد دستورِ قضا دارد
ما را بکشد آخر دیوانه تنهایی
بیگانه تنهایی، یک دانه تنهایی
بر جمع جهان خندد از شانه تنهایی


زندگی با چشم گریان رفت، حیف
روی دریا اشکِ توفان رفت، حیف
خواب بودم بر سرِ زانوی وقت
عمر، چون خوابِ پریشان رفت، حیف
گلشنِ با خونِ دل پرورده ام
جلوه گاهِ برف و باران رفت، حیف
عطرِ گُل در سطرِ باران ماند، ماند
فصلِ گُل در وصل و هجران رفت، حیف
رازِ گُل در نازِ گُل ناگفته ماند
سازِ دل با آهِ سوزان رفت، حیف
عشقِ شاعرزاد و شاعرپَروَرَم
در وفاتِ خود غزل خوان رفت، حیف



گٌلِ رخسار بُدَم، نازکش خار شدم
حُسنِ گلزار بُدَم، زیبِ سَرِ دار شدم
خواستم بارِ غم از دوشِ حقیران فکنم
کوهِ غم گشتم و بر شانه خود بار شدم
خانه عشقِ مرا رَشکِ حسود آتش زد
بر لبِ غصّه، تبِ بوسه بیمار شدم
وارثِ بارِ کجِ مرکبِ جهلِ دگران
ز گناهِ همه بگذشته، گنه کار شدم
سرفرازی من از عشقِ وطن باطل شد
سَرِ خود از قدمِ سفله خریدار شدم
که مرا گفت که از وحشتِ شب ناله کنم؟
همه خوابند... من از آهِ که بیدار شدم؟

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ملاعلی معصومی همدانی / شعر مکافات عمل
8 / 2 / 1396 ساعت 7:30 | بازدید : 2919 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

درکشا قوس حوادث علما را مثلی است
در جهان هر عملی موجب عکس العملی است


آنکه شد صرف ستم پیشگی اندیشه او
عاقبت برکند اندیشه او ریشه او


روز مظلوم اگر تیره اگر مشموم است
روز ظالم به یقین تیره تر از مظلوم است


ملاعلی معصومی همدانی

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


"میم" مثل " مرد "
8 / 2 / 1396 ساعت 7:30 | بازدید : 774 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
گاهی هم اینجوری فکر کنید بد نیست...

اﻭ " ﻣــﺮﺩ " ﺍﺳﺖ
خوابش از تو کوتاهتر
 و خواب ابدیش از تو طولانی تر....
آسایش برایش مفهومش #آسایش توست ...
پس صبح تا شب درپی آسایشی است که سهمش را از عشق تو میجوید...
 اگر آنرا دریابی!!
ﺩستهایش ﺍﺯ ﺗﻮ زبرتر ﻭ ﭘﻬﻦ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ...
     

راستی !
تاحال به دستهایش نگاه کرده ای ؟ هیچگاه بدون خراش و زخم دیده ای؟
ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺗﻪ ﺭﯾﺸﻰ ﺩﺍﺭﺩ...

ﺟـﺎﻯﹺ ﮔﺮﯾــﻪ ﮐﺮﺩﻥ، ﻣﻮﻫﺎﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ میشود...
ﺍﻭ ﺑﺎ ﻫﻤــﺎﻥ ﺩستهای ﺯﺑﺮﺵ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﻮﺍﺯﺵ ﻣﯿﮑﻨﺪ...
و ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﺎﺻﺎﻑ ﻭ ﻧﺎﻣﻼﯾﻢ ﺗﻮ ﺭﺍ می بوسد ﻭ ﺗﻮ ﺁﺭﺍﻡ ﻣﯿﺸﻮﻯ...

به او سخت نگیر..!
او را خراب نکن..!
ﺍﻭ ﺭﺍ "ﻧﺎﻣــــﺮﺩ" ﻧﺨﻮﺍﻥ..!
ﺁﻧﻘﺪﺭ او را با ﭘﻮﻝ ﻭ ﺛــﺮﻭﺗﺶ اندازه گیری نکن..!

کمی بوی تنش عرق آلود است...
  طبیعتش اینست ؛
حواسش به بو نیست؛
فکر نان شب است....

ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧــــﺦ ﺑﺪﻩ ﺗﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺑﺪﻭﺯﺩ...
انتظار یک استکان گاهی هم یک لیوان #چای تلخ توقع زیادی نیست!!!

از هر #مرد و #نامردی هرچه شنیده و دیده در صندوقچه قلبش پنهان کرده و آمده .
اگر کم #حرف میزند نمیخواهد کام تو را تلخ کند.
ﻓﻘــــﻂ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺭﻭﺭﺍﺳﺖ ﺑﺎﺵ ﺗﺎ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺖ ﺑﺮﯾﺰﺩ...

آن مردی که صحبتش را میکنم،
 خیلی تنهاتر از #زن است..!

ابرو بر نمیدارد و آرایش ﻧمیکند ﮐﻪ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺩﻟﺶ یک ﺟﻮﺭﯼ ﺷﺪ، جلو آینه برود و

خودآرایی اش را ﻧﮕﺎﻩ کند ﻭ ﺗﻪ ﺩﻟﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﺧﻮﺷﺶ ﺑﯿﺎید..!

ﻣﺮﺩ نمیتواند ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻟﺶ ﮔﺮﻓﺖ، به دوستش زنگ بزند، یک دل سیر گریه کند و سبک شود..!
#ﻣﺮﺩ، ﺩﺭﺩﻫﺎیش را #ﺍﺷﮏ نمی کند، فرو می ریزد در قلبی که به وسعت دریاست...

آری یک مرد همیشه تنهاست چراکه سنگ صبور همه است و خود شانه ای ندارد

که سرش را روی آن بگذارد...

یک ﻭقت هایی،
یک ﺟﺎﻫﺎﯾﯽ،
ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ:

"میم" مثل " مرد "

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عبدالرحمن جامی / جامی از گفت و گو ببند زبان!
8 / 2 / 1396 ساعت 7:30 | بازدید : 2420 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

عبدالرحمن جامی :

جامی از گفت و گو ببند زبان!

هیچ سودی ندیده، چند زیان؟

پای کش در گلیم گوشهٔ خویش!

دست بگشا به کسب توشهٔ خویش!

روی دل در بقای سرمد باش!

نقد جان زیر پای احمد پاش!

فیض ام‌الکتاب پروردش

لقب امی خدای از آن کردش

لوح تعلیم ناگرفته به بر

همه ز اسرار لوح داده خبر

قلم و لوح بودش اندر مشت

ز آن نفر سودش از قلم انگشت

از گنه شست دفتر همه پاک

ورقی گر سیه نکرد چه باک؟

بر خط اوست انس و جان را سر

گر نخواند خطی، از آن چه خطر؟

جان او موج خیز علم و یقین

سر لاریب فیه اینست، این!

قم فانذر ، حدیث قامت او

فاستقم، شرح استقامت او

جعبهٔ تیر مارمیت، کفش

چشم تنگ سیه دلان، هدفش

وصف خلق کسی که قرآن است

خلق را وصف او چه امکان است؟

لاجرم معترف به عجز و قصور

می‌فرستم تحیتی از دور

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جملات زیبا و حکیمانه / مهاتما گاندی
8 / 2 / 1396 ساعت 7:30 | بازدید : 2853 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
اگر جرات گفتن حرف حق را نداری،
دست کم برای آنهایی که حرف ناحق می زنند ، دست نزن...

مهاتما_گاندی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جواد توکلی / خنده ای کرد که یعنی به تو دارم نظری
8 / 2 / 1396 ساعت 7:30 | بازدید : 3132 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

جواد توکلی

خنده ای کرد که یعنی به تو دارم نظری
ای خدا نیست مرا طاقت عشق دگری

برو ای دانهٔ خوش طعم که مرغ دل من
از پی صید نماندیش دگر بال وپری

زآتش روی نگاری جگرم پاک بسوخت
تا بسوزی تو دگر بار ندارم جگری

پیر دهقان چه نکو گفت که با هر چه بهار
باغ آفت زده را نیست امید ثمری

خمرهٔ باده بیاور که من از فرط ملال
ساقی از این دو سه پیمانه ندیدم اثری

ای به دریای محبت زده زنهار که من
غوطه ها خوردم و زین بحر نبردم گهری

 

 

|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9


دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ
8 / 2 / 1396 ساعت 7:30 | بازدید : 2726 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ
ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ

دانی که پس از مرگ چه ماند باقی
عشق است و محبت است و باقی همه هیچ

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5668
:: باردید دیروز : 5278
:: بازدید هفته : 24424
:: بازدید ماه : 88187
:: بازدید سال : 306468
:: بازدید کلی : 4206647